خبرگزاری کار ایران

بنابر مصوبه مجلس؛

قیمت خرده‌فروشی سیگار افزایش می‌یابد / نگرانی دلخوش نسبت به ضربه خوردن به تولید داخلی و تاسف پژمانفر از سیگار کشیدن دختران

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۵۹۸

نمایندگان مجلس با تعیین میزان عوارض سیگار تولیدی و وارداتی در سال ۹۷، رای به افزایش قیمت سیگار دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷ در بخش درآمدی اختصاص داشت، بند الحاقی ۷ به تبصره ۶ این لایحه را به تصویب رساندند.

بنابر این مصوبه مجلس که با ۱۳۵ رای موافق، ۶۶ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید، از ابتدای سال ۱۳۹۷ به قیمت خرده‌فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی ۷۵ ریال، تولید مشترک ۱۵۰ ریال، تولید داخل با نشان بین‌المللی ۲۵۰ ریال و وارداتی ۶۰۰ ریال به عنوان عوارض اضافه می‌شود.

همچنین بنابر این مصوبه، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است مبالغ مذکور را از تولیدکنندگان و واردکنندگان حسب مورد اخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف ۱۱۰۵۱۶ این قانون واریز کند.

در جریان بررسی و تصویب این بند الحاقی به تبصره لایحه بودجه سال آینده، کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه‌سرا به‌عنوان مخالف این بند الحاقی و نصرالله پژمانفر در موافقت با آن اظهارنظر کردند.

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده اصولگرای صومعه‌سرا با تاکید بر این‌که خود سیگاری نبوده و نیست، این مصوبه را منجر به ضربه زدن به تولیدات داخلی ارزیابی کرد.

نصرالله پژمانفر نماینده اصولگرای مشهد و کلات نیز با استقبال از این بند الحاقی، از نگرانی خود نسبت به افزایش تعداد جوانان سیگاری به‌خصوص دختران ابراز کرد.

نمایندگان موافق و مخالف اظهارنظر کردند و در ادامه پورمحمدی معاون رییس سازمان برنامه و بودجه با اعلام مخالفت دولت با این بند الحاقی، تصویب آن را منجر به افزایش قاچاق سیگار دانست و علی‌اصغر یوسف‌نژاد نیز که به‌عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق از مصوبه پیشنهادی این کمیسیون دفاع می‌کرد، جهت‌گیری این مصوبه را به‌سمت حمایت از تولید داخل ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز