خبرگزاری کار ایران

زارعی در گفت‌وگو با ایلنا:

خلبانان برجسته ایمنی هواپیمای آسمان را تایید کردند/ شرایط جوی مانع کشف لاشه هواپیما شده است/ با مسببان حادثه برخورد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۳۳۰

نماینده مردم بویراحمد و دنا با تاکید براینکه خلبانان برجسته و صاحب نظر در جلسه با وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان سازمان هواپیمایی، ایمنی هواپیمای سقوط کرده را تایید کردند، گفت: هنوز مشخص نیست که عامل وقوع سانحه، اصابت هواپیما به کوه باشد.

غلام‌محمد زارعی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه همراه با تیم کارشناسی برای کشف لاشه هواپیمای ATR عازم منطقه هستیم اظهار داشت: این هواپیما در سال‌های گذشته توانسته به طور مرتب پرواز به فرودگاه یاسوج را داشته باشد اما اساسا هواپیمای ATR سرعت کمتر نسبت به سایر هواپیماها دارد و امکان ارتفاع گیری را ندارند.

وی افزود: این هواپیما امکان ارتفاع گیری بیشتر از ۲۰ هزار پا را ندارد اما نمی‌توان مدعی شد هواپیمای ایمنی نیست .

زارعی با بیان اینکه امروز خلبانان برجسته و صاحب نظر در جلسه با وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان سازمان هواپیمایی، ایمنی این هواپیما را تایید کردند گفت: به هر حال سانحه اتفاق می‌افتد و بروز سانحه در هوانوردی اجتناب ناپذیر است.

این نماینده مجلس ادامه داد: تیم‌های امداد و نجات در روستای بیده مستقر هستند و جستجو برای کشف لاشه هواپیما در کوه‌های این منطقه در حال انجام است اما شرایط جوی در حال حاضر بسیار سخت است و همین مانع از پیدا کردن لاشه هواپیما شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این سانحه در ۱۴ مایلی فرودگاه یاسوج رخ داده است گفت: هنوز مشخص نیست عامل وقوع سانحه اصابت هواپیما به کوه باشد و این موضوع هنوز تایید نشده است .

زارعی تاکید کرد: هنوز نقص فنی هواپیما هم تایید نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود نامساعد بودن شرایط جوی اجازه پرواز به این هواپیما داده شده است اظهار داشت: در جلسه امروز هم کارشناسان هواشناسی اعلام کردند که شرایط جوی در فرودگاه یاسوج و مسیر پرواز مناسب بوده و خلبان هواپیما گزارش هواشناسی را تایید و امضاء کرده بود و هیچ مشکلی از نظر وضعیت جوی وجود نداشت قطعا اگر شرایط جوی نامساعد بود اجازه پرواز به این هواپیما داده نمی شد.

این نماینده همچنین با بیان اینکه مسافران این هواپیما بیمه شرکت ایران بودند گفت: تمام مسافران بیمه بودند و مشکلی جهت پرداخت بیمه آنها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: به طور قطع اگر کوتاهی از وی مسوولان شرکت هواپیمایی آسمان و سازمان هواپیمایی صورت گرفته باشد که عامل بروز این سانحه محسوب شود، با مسببان آن برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز