خبرگزاری کار ایران

آقاپور علیشاهی به ایلنا خبر داد؛

تشریح جلسات صبح و عصر کمیسیون اقتصادی درمورد سوال از رییس‌جمهور

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۳۳۵

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تشریح روند برگزاری جلسات صبح و عصر این کمیسیون به‌منظور رسیدگی به سوال تعدادی از نمایندگان از رییس‌جمهور از ادامه بررسی‌ها در جلسات بعدی خبر داد و گفت که مشکل اکثر موسسات مالی و اعتباری حل شده و تعداد زیادی از متقاضیان طرح سوال نیز امضای خود را پس گرفته‌اند.

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسات صبح و بعدازظهر نمایندگان متقاضی سوال از رییس‌جمهور درباره وضعیت موسسات مالی و اعتباری اعلام کرد: جلساتی در این رابطه صبح و بعدازظهر در کمیسیون اقتصادی با حضور آقایان نهاوندیان، سیف و کرباسیان و همچنین نمایندگان متقاضی سوال از رییس‌جمهور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسات نمایندگان سوالات خود را مطرح کرده و نقطه‌نظرات خود را نیز تشریح کردند و مسئولان دولتی نیز گزارش‌هایی از روند رسیدگی به مشکل موسسات مالی و اعتباری ارائه کردند. در ادامه نمایندگان سوالات تکمیلی خود را عنوان کرده و نمایندگان آقای رییس‌جمهور نیز به فراخور توضیحاتی ارائه کردند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت این طرح سوال و قانع شدن نمایندگان متقاضی طرح سوال گفت: انشاءالله با پیگیری‌هایی که درمورد موسسات مالی و اعتباری مختلف انجام شده، اصل مشکل درحال حل شده است.

او اضافه کرد: در این راستا مشکل سپرده‌گذاران موسسه میزان تقریباً مرتفع شده و موسسه ثامن‌الحجج نیز برای تعیین تکلیف سپرده‌گذارانش به بانک پارسیان واگذار شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: درباره موسسات فرشتگان و کاسپین نیز مراحل قضایی درحال انجام است و امیدواریم به زودی مشکلات این سپرده‌گذاران نیز حل شود.

او یادآور شد: در مجموع درباره قانع شدن یا قانع نشدن نمایندگان متقاضی سوال از رییس‌جمهور به نتیجه مشخصی نرسیدیم و قرار شد این مسائل در جلسات بعدی ادامه یابد.

آقاپور علیشاهی در پایان تصریح کرد: تاکنون تعداد زیادی از نمایندگان باتوجه به آن‌که روند مناسبی در حل مشکل سپرده‌گذاران درحال طی شدن است، امضای خود را پس گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، به گفته یکی از طراحان سوال از رییس‌جمهور درصورتی که ظرف یک هفته آینده تعداد امضاهای این طرح سوال از حدنصاب یعنی یک چهارم کل نمایندگان مجلس (۷۴ امضا) پایین‌تر نیاید، سوال از رییس‌جمهور در دستور صحن قرار می‌گیرد و رییس‌جمهور یک ماه فرصت دارد با تعیین زمان حضور خود در جلسه علنی، پاسخگوی سوال نمایندگان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز