خبرگزاری کار ایران

بنیادی به ایلنا خبر داد؛

بررسی اساسنامه ۳۰ ماده‌ای اطلاعات سپاه در کمیسیون امنیت ملی مجلس/ وزارت اطلاعات و سپاه با یکدیگر هماهنگ هستند

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۴۲۳

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با اشاره به بررسی اساسنامه‌ای ۳۰ ماده‌ای اطلاعات سپاه در کمیسیون امنیت ملی، بر لزوم شفاف‌سازی درباره حیطه اختیارات این سازمان و وزارت اطلاعات تاکید کرد و گفت که مسئولان وظیفه دارند با آموزش شهروندان مانع شوند که شهروندان ناخواسته به دام جاسوس‌ها بیفتند.

بهروز بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در واکنش به ابهامات درمورد ورود اطلاعات سپاه به پرونده درگذشت سیدامامی و بازداشت تعدادی از فعالان محیط زیست و انتقاد نایب رییس مجلس نسبت به این مسئله، درحالی که بنابر قانون، وزارت اطلاعات ضابط رسیدگی به جرائم مربوط به جاسوسی است،‌ گفت: فراموش نکنیم که بحث موازی‌کاری میان وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه مطرح نیست و این ۲ نهاد در هماهنگی با یکدیگر فعالیت می‌کنند.

سخنگوی فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به هر حال اطلاعات سپاه نیز اساسنامه‌ای به این منظور دارد و قوانین مربوط به فعالیت این سازمان در مجلس به تصویب رسیده است.

اطلاعات سپاه به‌موجب اساسنامه‌اش شایستگی ورود به پرونده‌های جاسوسی را دارد

نماینده اصلاح‌طلب مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درحالی بعضاً مطرح می‌شود ورود به جرائم و مسائل مربوط به جاسوسی صرفاً در حیطه اختیارات وزارت اطلاعات است که به هر حال بنابر اساسنامه سازمان اطلاعات سپاه، این سازمان شایستگی ورود به چنین مسائلی را دارد.

بررسی اساسنامه‌ای ۳۰ ماده‌ای اطلاعات سپاه در کمیسیون امنیت ملی

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس دهم گفت: قرار شده این اساسنامه در کمیسیون امنیت ملی نیز مورد بررسی قرار گیرد. این اساسنامه در ۳۰ بند تنظیم شده و قرار است مسئولان اطلاعات سپاه پاسداران این اساسنامه را جهت شفاف‌سازی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

این عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در واکنش به پرسشی مبنی بر این‌که آیا ارائه اساسنامه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صرفاً به دلیل بحث درمورد پرونده بازداشت فعالان محیط زیست است، گفت: این بحثی است که بارها مطرح شده و بعضاً عنوان می‌شود در فلان بحث، وزارت اطلاعات چه وظیفه‌ای دارد و سازمان اطلاعات سپاه موظف به انجام چه وظایفی است و در نتیجه قرار شده برای رفع این دوگانگی‌ها، شفاف‌سازی لازم انجام شود.

مسئولان باید به شهروندان آموزش دهند که ناخواسته به دام جاسوسان نیفتند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درمورد اظهارات اخیر سرلشکر فیروزآبادی مبنی بر جاسوسی برخی فعالان محیط زیست و دیگر حوزه‌ها بدون اطلاع خودشان گفت:‌ این وظیفه مسئولان است که آموزش‌های لازم را به شهروندان بدهند که مبادا نادانسته یا ناخواسته به دام این مسائل نیفتند.

بنیادی در پایان تصریح کرد: به هر حال این از وظایف وزارت اطلاعات و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی است که افرادی که بیشتر در معرض چنین مواردی قرار دارند را تحت آموزش قرار دهند که مبادا به دام این مسائل بیفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز