خبرگزاری کار ایران

کاظمی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

ملاقات با حدود ۴۰ نفر از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر استان همدان/ پایین آوردن پرچم اتهام یکی از نوجوانان بازداشت‌شده

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۴۸۰

نائب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از ملاقات خود با بازداشت ‌شدگان حوادث اخیر استان همدان خبر و گفت: برخی از زندانیان در مورد تاخیر در رسیدگی به پرونده‌ها مباحثی را مطرح کرده و خواستار این بودند که وثیقه‌های آنها پذیرفته شده و قرارهای بازداشت‌شان تبدیل شود که این مسائل را از طریق مسئولان قضایی مربوطه پیگیری می‌کنیم.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به بازدید چندی پیش خود از زندان همدان و محل نگهداری بازداشت شدگان اعتراض‌های دیماه اعلام کرد:‌ در راستای برنامه بازدید از زندان‌ها که از سوی کمیسیون قضایی و همچنین جمعی از نمایندگان دنبال می‌شود اخیرا از زندان همدان بازدید کرده و با تعدادی از بازداشت‌شدگان در اعتراض‌های دهه نخست دیماه امسال ملاقات کردم.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت عمومی زندان مطلوب بود و مشکل خاصی احساس نمی‌شد و همه از وضعیت راضی بودند.

نماینده اصلاح طلب مردم ملایر در مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: برخی از زندانیان در مورد تاخیر در رسیدگی به پرونده‌ها مباحثی را مطرح کرده و خواستار این بودند که وثیقه‌های آنها پذیرفته شده و قرارهای بازداشت‌شان تبدیل شود که این مسائل را از طریق مسئولان قضایی مربوطه پیگیری می‌کنیم.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به سوالی در مورد تعداد بازداشت‌شدگان در اعتراض‌های اخیر در همدان گفت:‌ تعداد متهمان حاضر در این زندان حدود ۴۰ نفر بودند که البته این ۴۰ نفر شامل تمامی متهمان استان همدان می‌شد.

وی در ادامه به پرونده یکی از متهمان نوجوان اشاره کرد و گفت:‌ این فرد نوجوان متهم بود که پرچم را پایین آورده است و این در حالی است که بنا بر قانون مجازات اسلامی اگر یک فرد زیر ۱۸ سال مرتکب عمل مجرمانه شود تنها در صورتی عمل او مجرمانه تشخیص داده می‌شود که فرد نسبت به آن عمل آگاه باشد و با توضیحاتی که پیش از این شنیده بودند و در جریان ملاقات نیز از زبان خود این فرد شنیدم، به نظر می‌رسد بتوانیم این مساله را در پرونده‌اش لحاظ کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد محل نگهداری این متهم زیر ۱۸ سال گفت: این متهم در کانون اصلاح و تربیت و جدا از سایر بازداشت شدگان اعتراض‌های اخیر نگهداری می‌شد.

کاظمی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا قرار است بازدید از زندان هر منطقه توسط نمایندگان آن منطقه انجام شود، گفت:‌ چنین قراری نیست و طبیعتا اگر ماموریتی باشد می‌توانیم از هر زندانی بازدید کنیم که البته فعلا بنایی برای بازدید از سایر زندان‌ها نیست و تصمیم‌گیری در این رابطه بر عهده آقای ملک‌شاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز