خبرگزاری کار ایران

مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه:

عراق باید عرصه همکاری کشورهای منطقه باشد نه عرصه رقابت و خصومت

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۵۴۸

مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه با بیان اینکه از نظر ایران، عراق باید عرصه همکاری کشورها به‌خصوص کشورهای منطقه باشد نه عرصه رقابت و خصومت، تاکید کرد: هیچ بازیگری در سطح منطقه و بین‌المللی نباید به کشورهای مستقل به عنوان عرصه رقابت، درگیری یا جولانگاهی برای عمل علیه دیگران نگاه کند.

 به گزارش ایلنا، محمد فرزامند در گفت‌وگویی رادیویی در مورد نقش ایران در بازسازی عراق با توجه به اجلاسی که اخیرا در این زمینه در کویت برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در بحث مبارزه با تروریسم و حفظ تمامیت ارضی عراق در کنار دولت و ملت این کشور بوده و در بحث بازسازی نیز همکاری مناسبی با این کشور داشته است.

وی ادامه داد: در دوران مبارزه با داعش در حالی که این گروه تروریستی بخشی از خاک عراق را اشغال کرده بود و اکثر شرکت‌‌‌های خارجی عراق را ترک کرده بودند، شرکت‌های ایرانی همچنان به فعالیت‌های خود در عراق ادامه دادند و کار کمک‌رسانی به عراق از سوی ایران تعطیل نشد. این موضوعی است که همیشه مورد توجه مقامات عراقی بوده است. 

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان با اشاره به دیدار اخیر ظریف و العبادی اظهار داشت: در دیدار اخیر حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق با آقای ظریف، این مقام عراقی تاکید کرد که نقش ایران در مبارزه با تروریسم و همچنین موضوع بازسازی در عراق چشمگیر و غیرقابل اغماض است. 

ظریف در مورد وعده‌ها و قول‌هایی که برخی از کشورها و قدرت‌‌های جهانی جهت بازسازی عراق داده‌اند، در حالی که برخی از این کشورها پیش از این بعضا از گروه‌های تروریستی فعال در عراق حمایت کرده‌اند نیز تصریح کرد: باید در صحنه عمل دید که این وعده‌ها به چه میزان عملیاتی می‌شود و کشورهایی که در این زمینه تعهد داده‌اند به چه میزان به تعهدات خود پایبند خواهند بود. 

وی با بیان اینکه از نظر ایران، عراق باید عرصه همکاری کشورها به‌خصوص کشورهای منطقه باشد نه عرصه رقابت و خصومت، خاطرنشان کرد: ملت و دولت عراق انتظار دارند که کشورهایی که تعهداتی در این زمینه دارند صادقانه به وعده‌های خود عمل کنند و به عراق به عنوان یک عرصه درگیری و خصومت با یکدیگر نگاه نکنند.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه افزود: ما هیچگاه چنین نگاهی را نه به عراق یا دیگر کشورهای منطقه نداشته‌ و نداریم که بخواهیم به حساب دیگران روابط خودمان را با کشوری جلو ببریم یا بر این اساس روابط خود را تنظیم کنیم.

فرازمند یادآور شد: هیچ بازیگری در سطح منطقه و بین‌المللی نباید به کشورهای مستقل به عنوان عرصه رقابت، درگیری یا جولانگاهی برای عمل علیه دیگران نگاه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز