خبرگزاری کار ایران

ظریف در کنفرانس ولدای:

ایران پایگاه یا حضور نظامی در سوریه ندارد/ در منطقه خلیج فارس همه باید با یکدیگر تعامل کنند

کد خبر : ۵۹۵۵۶۵

وزیر امور خارجه تاکید کرد: برای حل مشکل تروریسم و افراط‌گری باید تلاش‌های جمعی مشترک آغاز شود و ما از عملکرد دولت‌های عراق و سوریه راضی هستیم.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف پیش از ظهر امروز در افتتاحیه کنفرانس ولدای که در مسکو برگزار شد، گفت: ایران پایگاه یا حضور نظامی در سوریه ندارد.

وی با اشاره به تلاش‌های ایران و روسیه برای تحقق اهداف مشترک و برقراری ثبات و امنیت در منطقه اظهار داشت: اکنون می‌توانیم از شکست داعش در منطقه سخن بگوییم. داعش مناطق تحت سیطره خود را در عراق و سوریه از دست داده است اما تهدیدات ناشی از آن همچنان وجود دارد.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان ادامه داد: برای حل مشکل تروریسم و افراط‌گری باید تلاش‌های جمعی مشترک آغاز شود. ما از عملکرد دولت‌‌های عراق و سوریه راضی هستیم.

ظریف با اشاره به بحران یمن تصریح کرد: خشونت در یمن از آنجا نشأت گرفت که تصور می‌شد می‌توان از طریق راه حل نظامی به پیروزی رسید. ورود خشونت‌های یمن به چهارمین سال خود نشان می‌دهد نمی‌توان از راه نظامی موضوع را حل کرد بلکه حل موضوع از طریق گفت‌وگوی جامع امکانپذیر است.

وی افزود: همه باید اذعان کنند که هیچکس نمی‌تواند منطقه خلیج فارس را تحت سیطره خود درآورد بلکه همه باید با یکدیگر تعامل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز