خبرگزاری کار ایران

مولاوردی خبر داد:

حذف برخی استعلام‌های غیرضروری در دستور کار دولت

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۷۶۷

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: حذف برخی استعلام‌های غیرضروری که موجب اتلاف‌وقت شهروندان می‌شود، در برنامه دولت قرار دارد

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی عصر امروز در نشست با اعضای سازمان‌های غیردولتی در اراک اظهارکرد: سازمان‌های مردم‌نهاد در آگاهی‌سازی، آموزش، جریان‌سازی و ترویج حقوق شهروندی ظرفیت‌های ارزشمندی دارند. در بحث منشور حقوق‌شهروندی همه تلاش‌ها برای بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در سطح کلان و استان‌ها به کار گرفته شده است.

مولاوردی اظهار کرد: در بحث نظارت، ارزیابی، صیانت و رصد و پایش عملکردها نیز سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد و در مجموع تمام ارکان جامعه مدنی، می‌توانند مشارکت فعالانه‌ای داشته باشند. تدوین شاخص‌های کمی و کیفی ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در دستور کار است و پیش‌نویس آن تا پایان سال نهایی می‌شود. بر این اساس دستگاه‌های اجرایی برتر و دستگاه‌هایی که داری قصور معرفی خواهند شد.

وی عنوان کرد: در بحث آموزش‌ها نباید تنها به آگاهی‌بخشی و شناخت حقوق شهروندی توسط شهروندان اکتفا کرد، بلکه نحوه تامین و استیفای این حقوق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جریان‌سازی‌های مختلف باید توام با آموزش نحوه تامین و استیفای حقوق‌شهروندی باشد که در این زمینه آنچه در منشور مورد توجه قرار گرفته، هم تدوین آیین‌ها و روش‌های غیرقضایی و هم انواع ساز و کارهای مربوط به لوایح، پیشنهادات و بازنگری در نظام حقوقی است.

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی ادامه داد: بحث حذف برخی استعلام‌های غیرضروری که موجب اتلاف‌وقت شهروندان می‌شود، در برنامه دولت قرار دارد. حقوق‌شهروندی مجموعه‌ای از حقوق فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، مدنی و سیاسی است که تحقق آن در رضایت اجتماعی، اغنای افکار عمومی و افزایش امید اجتماعی نقش موثری دارد.

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق‌شهروندی اضافه کرد: مشارکت در فرآیند احقاق حقوق‌شهروندی نیازمند الزاماتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. آیین‌نامه دسترسی آزاد به اطلاعات پس از سال‌ها تدوین شده و در حال اجرا است و حدود 500 دستگاه در چارچوب این قانون، اطلاعات خود را منتشر کرده‌اند. دسترسی آزاد به اطلاعات می‌تواند عنصر مشارکت‌پذیری و مداخله تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها را نهادینه کند.

وی در پایان گفت: سامانه تعاملی به‌صورت نمونه آزمایشی رونمایی و بخش‌هایی برای استان‌ها نیز پیش بینی شده که به صورت آنلاین دریافت‌کننده نظرات و گزارشات موارد نقض حقوق شهروندی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز