خبرگزاری کار ایران

نعمتی در جمع خبرنگاران:

بازداشت درویش سارق علت درگیری‌ها بود /دراویش از حلم نظام سوءاستفاده کردند

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۱۲۸

سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه بازداشت درویش سارق علت درگیری‌های پاسداران بود، گفت: کسی که ماموران نیروی انتظامی را زیر گرفته است، برادر سارق بازداشت شده بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران به بیان توضیحاتی در مورد نشست غیرعلنی کوتاه صبح امروز پرداخت و گفت: آقای لاریجانی در این جلسه گزارشی درباره اغتشاشات شب‌های اخیر و درگیری دراویش گنابادی ارائه کرد و درباره اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی توضیح داد.

وی افزود:‌ همچنین آقای کولیوند که به عنوان رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در جلسه اخیر شورای تامین حضور داشت، در ادامه جلسه غیرعلنی درمورد اتفاقات دو شب گذشته توضیح داد.

نماینده اصولگرای تهران در مجلس در ادامه با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون امنیت مسوولان انتظامی و اطلاعاتی استان تهران حضور داشتند و قرار شد جمع‌بندی نهایی کمیسیون امنیت به صحن علنی مجلس ارائه شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد تعداد بازداشت‌شدگان در جریان ناآرامی های دو شب گذشته در خیابان پاسداران اعلام کرد: بنابر آنچه بنده از طریق نیروهای انتظامی پیگیری کردم ۳۰۰ نفر در جریان این ناآرامی‌ها دستگیر شدند و همچنین سه نفر از نیروهای انتظامی و دو نفر از برادران بسیج به شهادت رسیدند. همچنین حدود ۳۵ نفر از نیروهای انتظامی مجروح شدند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی در واکنش به سوال دیگری در مورد تعداد مجروحان و کشته‌شدگان از میان دراویش گنابادی گفت: هیچ کدام از دراویش مجروح نشدند. آنها با شمشیر و قمه نیروهای انتظامی را زدند.

نعمتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد انگیزه اولیه بروز ناآرامی‌ها و همچنین اینکه آیا در گزارش‌های ارائه شده در جلسه غیرعلنی به علت وقوع درگیری‌ها در بدو امر اشاره‌ای شده بود، گفت: اتفاقی که افتاده از این قرار بود که نیروهای انتظامی در کلانتری گاندی به دو دستگاه خودروی پراید مشکوک شده و آنها را تعقیب می‌کنند که در طول مسیر یکی از این دو دستگاه خودرو دچار نقص فنی شده و سرنشینان سوار پراید دیگر می‌شوند. همزمان در فاصله چند ساعته به کلانتری مراجعه می‌شود که خودرویی به سرقت رسیده و نیروهای انتظامی متوجه می‌شوند این خودرو همان خودرویی بوده که دچار نقص فنی شده است. در نتیجه یکی از سارقین که از دراویش بوده را بازداشت می‌کنند.

وی افزود: در ادامه تعداد دیگری از دراویش به حمایت از درویش سارق برخاسته و با تجمع مقابل کلانتری خواستار آزادی فوری او می‌شود که این مساله در ادامه منجر به باقی درگیری‌ها می‌شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پاسخ به سوال دیگری در مورد نحوه برخورد با دراویش گفت: من فکر می‌کنم دستگاه‌های امنیتی و قضایی تکلیف خود را می‌دانند و معتقدم دراویش در این قضیه از حلم نظام سوءاستفاده کردند.

نماینده اصولگرای تهران همچنین در واکنش به اینکه برخی از دراویش گنابادی خشونت‌های صورت گرفته را محکوم کرده‌اند، گفت: اساسا کسی که ماموران نیروی انتظامی را زیر گرفته است، برادر سارق بازداشت شده بوده است.

نعمتی در پایان در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا درگیری‌های سه شب اخیر ارتباطی به ناآرامی‌های چندی قبل نداشته است، گفت: این درگیری ها هیچ ارتباطی به اتفاقات گذشته نداشته است. البته ارتباطاتی میان این اتفاقات و خارج از کشور وجود دارد که در حال پیگیری‌ آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز