خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

پیامک‌های تبلیغاتی برای من آزاردهنده است/ گرانی تعرفه اینترنت و موبایل صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۱۸۶

وزیر ارتباطات تاکید کرد:‌ مرتبا با مجری پروژه پیام‌رسان‌های داخلی جلسه داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت تقویت پیام‌رسان‌های داخلی گفت: مصوبه‌ای از جلسه ۳۶ تا ۴۰ از شورای عالی فضای مجازی تکالیفی را برای دستگاه‌های مختلف تصویب کرده است؛ طبیعتا درباره بخشی که به ما مربوط بود، مرتبا با مجری پروژه این پیام‌رسان‌ها جلسه داریم.

وی با بیان اینکه بنا به گزارش بندهایی که مربوط به وزارت ما بوده به نحو قابل قبولی انجام شده است، اظهار داشت: در رابطه با سایر دستگاه‌ها ما هم جدای از پیگیری‌های مرکز ملی در هفته گذشته مکاتباتی را با سایر دستگاه‌ها داشتیم؛ به‌خصوص با وزارت ارشاد و آموزش و پروش و صداوسیما و دادستان کل کشور و بندهایی که مربوط به این‌ها بوده را پیگیری کردیم. از بعد فنی کارهای خوبی انجام شده است.

وزیر ارتباطات ادامه داد:‌ به نظر می‌رسد نسبت به یکی، دو ماه گذشته وضعیت بهبود پیدا کرده و در حال ادامه فعالیت هستند و امیدوارم سریع‌تر زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

آذری جهرمی درخصوص اقدام وزارت ارتباطات برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی تصریح کرد: این پیامک‌ها هم برای من آزاردهنده بوده و قطعا برای مردم هم این تبلیغات آزاردهنده است. یکسری از پیامک‌های مزاحم، پیامک‌هایی هستند که هدفشان تبلیغ کسب و کارهایی است که به صورت منطقه‌ای شکل می‌گیرد. 

وی افزود: به دلیل هزینه‌های بالای صداوسیما و هم اینکه صداوسیما وقتی برای تبلیغ همه آنها ندارد، آنها نمی‌توانند از صداوسیما استفاده کنند. هزینه‌های بیلبوردهای شهری هم بالا بوده و تعداد آنها هم کم است بنابراین این تبلیغات در فضای مجازی انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات با این کسب و کارها در فضای مجازی هزینه کرده و فالوور جذب می‌کنند و ممکن است در این راه از ابزارهای غیرشرعی و غیراخلاقی هم استفاده کنند، خاطرنشان کرد: برآورد ما این است که سه هزار میلیارد تومان، هزینه تبلیغ در فضای مجازی صرف می‌شود که باید برای آن کانال درست کنیم که این کار را هم انجام داده‌ایم.

آذری جهرمی با بیان اینکه طبق مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات، شیوه قانونی تبلیغ کسب وکارها مشخص شده است، ابراز داشت: امروز این مصوبه ابلاغ می‌شود تا اپراتورها براساس آن کار خود را پیش ببرند و ما برخورد با کسانی که در خارج از این چارچوب تبلیغ می‌کنند، را تشدید می‌کنیم.

وی درباره کارآمدی سامانه ۱۹۵ بیان کرد: با تبلیغاتی مزاحمی که مردم گزارش می‌دهند، برخورد شده و آنها را مسدود کردیم ولی آنها دوباره مثل قارچ رشد کرده‌اند. زمانی ما این اخبار را داشتیم که اپراتورها شماره‌های مردم را در اختیار قرار می‌دهند بنابراین نظارت‌ها را بالا بردیم اگر هم اکنون به این نتیجه برسیم که اپراتورها شماره‌ها را در اختیار قرار می دهند، حتما با آنها برخورد می‌کنیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: البته وقتی افراد برای دریافت خدمات مثل دریافت پروانه به مجموعه خدماتی در شهر مراجعه می‌کنند، این دفاتر شماره افراد را می‌گیرند و سپس بانک اطلاعاتی را رسما به مرکز تبلیغاتی می‌فروشند در این زمینه هم باید مقررات گذاری انجام شود. این سه هزار میلیارد تومان به هر عرصه‌ای برود اگر چارچوب نداشته باشد، ویرانگر است. البته در مورد این پیامک‌ها باید کار ایجابی نیز انجام دهیم.

آذری جهرمی در مورد افزایش تعرفه‌های اینترنت خانگی و موبایل یادآور شد: در این زمینه نه مصوبه‌ و نه گزارشی مبنی بر گران شدن داشته‌ایم. مصوبه‌ای در خصوص اینترنت خانگی داشته‌ایم که مودم را عوض کرده است و طبیعتا با کاهش درآمد شرکت‌های حوزه ارائه دهنده خدمات ثابت مواجهیم که معنای آن کاهش تعرفه و پرداختی مصرف کننده‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه خبر گرانی تعرفه اینترنت و موبایل صحت ندارد، بیان کرد: اگر شما گزارشی در این زمینه دارید ارائه کنید تا بررسی کنیم. اینکه دو بار قبض موبایل برای افراد فرستاده می‌شود هم به معنای گران شدن تعرفه موبایل نیست و اگر در این زمینه هم گزارشی دارید به ما بدهید تا آن را بررسی کنیم.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: پیش‌نویس طرح اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از کسب و کارهای نوپا انجام شده و ما در حال نهایی کردن لیست‌ها هستیم و تلاش می‌کنیم تا پایان هفته آینده اعلام کنیم که چگونه و با چه شیوه‌ای این کسب و کارها انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز