خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا؛

مرتضوی خبر اجرای حکم ۲ سال زندانش را تکذیب کرد/ در منزلم هستم/ هفته آینده به دادگاه تجدیدنظر می‌روم

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۳۰۷

سعید مرتضوی خبر انتقال به زندان اوین را تکذیب کرد و گفت: هنوز از اجرای احکام هم چیزی به من ابلاغ نشده است.

سعید مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره اجرای حکم دو سال زندانش گفت: این حکم هنوز قطعی نشده است و برای آن درخواست اعاده دادرسی کردیم و از اجرای احکام هم موضوعی به ما ابلاغ نشده است. من در حال حاضر در منزل هستم.

وی با بیان اینکه هفته آینده درخواست اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری می‌کنیم، گفت: انشاءالله هفته آینده برای شرکت در پرونده مربوط به شکایت پالیزدار به دادگاه تجدیدنظر می‌روم.

مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پرونده شکایت پالیزدار و بیان اینکه من در مصاحبه‌ای از لفظ باند پالیزدار استفاده کردم و به همین خاطر بعنوان توهین از من شکایت کردند، تاکید کرد: دادگاه بدوی من را تبرئه کرد منتهی شاکی پرونده تجدیدنظرخواهی کرد و جلسه آینده به این موضوع رسیدگی می‌شود.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که آیا برای برای اجرای حکم حاضر است به زندان برود، گفت: ما تابع قانون هستیم و قانون هرچه حکم کند، قبول داریم.

وی ادامه داد: ما درخواست اعمال ماده ۴۷۷ می‌کنیم و اگر پذیرفته شود رییس قوه‌قضاییه باید اظهارنظر کند که حکم بین شرع است یا خیر.

مرتضوی با بیان اینکه در معاونت جرم وحدت قصد شرط است، بیان‌کرد: مباشرین که مامور نیروی انتظامی بودند طبق نظر دادگاه نظامی قصد و نیت نداشتند. وقتی مباشر عمد نداشته باشد به تبع آن معاون هم قصد انجام عمل مجرمانه ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که درصورت اجرای حکم حبس شما از چه طریقی پیگیر جریان رسیدگی به پرونده‌های شما باشیم، گفت: اگر این اتفاق بیفتد سخنگوی قوه‌قضاییه اطلاع رسانی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز