خبرگزاری کار ایران

هندوستان تایمز:

مواضع هند درباره برجام به اتحادیه اروپا و روسیه نزدیک است

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۳۳۸

در سفر روحانی به هند ۹توافق به امضا رسید. هند حمایت کامل خود از اجرایی شدن برجام را اعلام کرد. این نشان‌دهنده مواضع هند است. علی رغم تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای مواضع هند به اتحادیه اروپا، روسیه و چین نزدیک است.

به گزارش ایلنا سفر ۳ روزه روحانی به هند بعد از یک گپ ۱۵ ساله اتفاق افتاده است. آخرین بار سید محمد خاتمی در سال ۲۰۰۳ به عنوان رییس‌جمهور ایران به هند سفر کرده بود. در زمان احمدی‌نژاد سفری به هند به عنوان ترانزیت صورت گرفت. «مان موهان سینگ» نخست وزیر وقت در سال ۲۰۱۲ سفری به ایران داشت و در نشست غیرمتعهدها شرکت کرد. «نارندرا مودی» با سفری که در سال ۲۰۱۶ به ایران داشت، روابط دو کشور را تقویت کرد.

بر اساس این گزارش، رییس‌جمهور کنونی ایران یک روحانی است. او به عنوان معاون وزیر دفاع و سر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق ایران با هند بیگانه نیست. از طرفی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی سابق ایران مذاکراتی را با مشاوران امنیت ملی هند داشته است.

به گزارش هندوستان تایمز، این سفر در حالی انجام گرفته که تنش‌ها در منطقه بالا گرفته است. روابط ایران و عربستان در تنش است. شورای همکاری‌های خلیج فارس به واسطه اقدامات عربستان در محاصره قطر تضعیف شده است. نقش روسیه منجر به ثبات حضور بشار اسد در سوریه شده است و داعش سرزمین‌هایش را در عراق و سوریه از دست داده است.

بر اساس این گزارش، هند روابطش را با کشورهای حاشیه خلیج فارس حفظ کرده است. مودی در سال ۲۰۱۶ سفری به عربستان داشت و هفته دوم همان ماه سفری به فلسطین و امارات و عمان داشت. در سفر روحانی به هند ۹ توافق به امضا رسید. هند حمایت کامل خود از اجرایی شدن برجام را اعلام کرد. این نشان‌دهنده مواضع هند است. علی‌رغم تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای، مواضع هند به اتحادیه اروپا، روسیه و چین نزدیک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز