خبرگزاری کار ایران

خلیل‌‌‌‌آبادی:

مکانیزم مشارکت مردم در امور مدیریتی کشور تشکیل جامعه مدنی است

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۴۳۹

سخنگوی انجمن اسلامی معلمان ایران یکی از مولفه‌های حکمرانی خوب را مشارکت مردم در فرایند مدیریت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: امروز مکانیزم این مشارکت ضمن تشکیل جامعه مدنی از طریق توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد سیاسی، صنفی و اجتماعی است.

به گزارش ایلنا، حسن خلیل‌آبادی، سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران در نشست مشترک اعضای انجمن اسلامی معلمان استان تهران با محمدحسین مقیمی، استاندار تهران که صبح امروز دوم اسفندماه برگزار شد، گفت: امیدوارم در برنامه‌‌ها و راهبردهایی که برای استان تهران ترسیم می‌کنید، تداوم جلسات را مدنظر داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه استاندار تهران از مسئولان پرکار، خوش‌‌فکر و از پیروان خط امام است، اظهار داشت: بر این اساس امیدواریم در دوره جدید با حضور او در این مجموعه افرادی که به این گرایش‌‌ها تعلق دارند، فضای بهتری برای فعالیت داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش یکی از مولفه‌های حکمرانی خوب را مشارکت مردم در فرایند مدیریت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: امروز مکانیزم این مشارکت ضمن تشکیل جامعه مدنی از طریق توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد سیاسی، صنفی و اجتماعی است.

خلیل‌‌‌آبادی ادامه داد: یکی از ارکان مهم جمهوری اسلامی ایران که در اهداف انقلاب اسلامی و هم بیانات حضرت امام خمینی (ره) مکرر بر آن تاکید داشتند، حفظ حضور مردم است.

وی افزود: امروزه در جامعه ما در خصوص حفظ حضور مردم دو نگاه وجود دارد: یکی از نگاه‌‌ها، سنتی بوده که شبیه به روش‌های پوپولیستی است و نگاه دیگر که در دنیا هم تجربه شده این است که مردم به صورت نهادینه، هدفمند و قانونمند مشارکت دارند. اما این نگاه در حاکمیت ما طرفداران کمی دارد و مردم را بیشتر برای رفتارهای انبوه توده‌های جمعیتی می‌خواهند تا نهادهای قانونمند.

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران اضافه کرد: نتیجه فعالیت احزاب و سمن‌‌ها نشان می‌دهد ما دراین مسائل از دنیا عقب هستیم. لذا از شما تقاضا دارم در معاونت سیاسی این راهبرد علمی - منطقی را که مطابق با رویکردهای دینی ما هم هست، با تاکید و تسریع بیشتر مورد توجه قرار دهید که البته تشکیل این جلسه نشان از توجه شما به این امر دارد.

خلیل‌‌آبادی با بیان اینکه امیدوارم این جلسات در فرمانداری‌ها و بخشداری‌‌ها ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: البته در انتخابات گاهی جلسات احزاب با فرمانداری‌‌ها برگزار می شود، اما آنها موسمی است و این امر مطلوب نیست.

وی از استاندار تهران درخواست کرد: در حوزه معاونت سیاسی نیز جلسات با احزاب به صورت مداوم و مرتب تشکیل شود و حتی خانه احزاب در شهرستان‌‌ها و استان توسعه پیدا کند تا به سمت تحقق آرمان‌‌های انقلاب و اهدافی که قانون اساسی برای فعالیت احزاب پیش‌‌بینی کرده است، حرکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز