خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

امیدواریم به زودی شاهد اجرای توافق‌های دفاعی میان ایران و آذربایجان باشیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۶۷۱

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سیاست اصولی ایران برقراری روابط حسنه ‌با تمام همسایگان است، گفت: جمهوری آذربایجان جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی کشورمان دارد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حاتمی در پایان سفر به جمهوری آذربایجان در فرودگاه باکو در جمع خبرنگاران با ثمربخش ارزیابی کردن دیدار و گفت‌وگو با مقامات سیاسی و دفاعی  کشور جمهوری آذربایجان اظهار داشت: دیدگاه‌های بلند الهام علی‌اف رئیس جمهور و نخست وزیر آذربایجان در خصوص روابط تهران ـ باکو، مسئولیت مضاعفی را بر  عهده وزرای دفاع دو کشور جهت پی‌ریزی روابطی در خور شان ایران و جمهوری آذربایجان گذاشته است.

وی تاکید کرد: امیدواریم به زودی شاهد اجرای توافقات دفاعی و تاثیرگذاری مختلف آن در سایر ابعاد روابط دوجانبه بین دو کشور باشیم و با این عزم جزمی که وجود دارد این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با جمهوری آذربایجان زمینه‌های بسیار گسترده‌ای ‌در حوزه‌های تاریخی دینی تمدنی و سوابق طولانی روابط داریم که بستر مستحکمی برای توسعه روابط است، افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران برقراری روابط حسنه و حسن همجواری با تمام همسایگان است و در این بین جمهوری آذربایجان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه در این سفر دیدار و مذاکرات بسیار مفید و سازنده‌ای با ‌وزیران دفاع و صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان داشتیم، افزود: همانطور که در گفت‌وگو با همتایان آذربایجانی خود گفتم‌، با این دیدگاه‌ها و تاکیدی که رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری ایران دارند ‌وظیفه داریم هر چه سریع‌تر روابط دفاعی و نظامی را بین دو کشور ارتقا دهیم‌.

امیر حاتمی با اشاره به اهمیت دریای خزر برای کشورهای ساحلی تصریح کرد: ایران‌، جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر باید بتوانند امنیت این دریا را تامین کنند و اگر در این کار قصوری انجام شود حتما مداخله‌هایی از سوی دیگران اتفاق می افتد که برای امنیت منطقه خوب نخواهد بود، اما با این اراده‌ای که مشاهد می‌شود این اتفاق نخواهد افتاد.

وزیر دفاع کشورمان با اشاره به بازدیدش از صنایع دفاعی ‌کشور آذربایجان ‌اضافه کرد: کارخانجات و مجموعه‌های خوب نظامی‌، دفاعی و صنعتی در این کشور ایجاد شده و جمهوری آذربایجان در مدت نه چندان طولانی پس از استقلال به پیشرفت‌های خوبی نایل شده است‌.

‌وزیر دفاع و هیات همراه ظهر امروز با بدرقه مقامات عالیرتبه نظامی جمهوری آذربایجان، سفیر و مسئولان سفارت ایران در آذبایجان، باکو را به مقصد تهران ترک کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز