خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

رئیس‌جمهور هیاتی برای شناسایی عناصر نفوذی تشکیل دهد/ «سید امامی» خودکشی را راه نجات خود دید/ حوادث خیابان پاسداران توطئه‌ دشمن است

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۷۰۶

دادستان کل کشور گفت: از رییس جمهور انتظار داریم همانطور که برای حوادث مختلف هیاتی تشکیل می‌دهند، برای شناسایی عناصر نفوذی و دو تابعیتی ها به جد وارد شوند و هیاتی را تشکیل دهند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس با بیان اینکه ایامی که پشت سر گذاشتیم و پیش رو داریم متعلق به فاطمه زهرا (س) است، اظهار کرد: این مراسم برای تکریم یک خدمتگذار است که ۱۸ سال از آن را در هرمزگان بوده و امروز در سنگر دیگری در دادستانی کل کشور در خدمتش خواهیم بود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه چند امر برای دادستان‌ها در اولویت است، افزود: یکی از بزرگترین مقوله هایی که در همه حوزه های زندگی نقش مهمی دارد، امنیت است. امنیت هم در آیات قران کریم مورد توجه قرار دارد و هم در روایات و فرمایشات معصومین که از شاخص ترین آنان فرمایش پیامبر اکرم(ص) است؛ حدیث معروفی که می فرماید؛ دو نعمت است که این ها مکفورند (پوشیده شده)، اولین نعمت امنیت است.

وی اضافه کرد: اگر امنیت باشد در سایه آن تمامی حوزه های زندگی در مسیر رشد و تکامل قرار خواهند گرفت، اقتصاد، اشتغال، پیشرفت علمی، آسایش و شادی مردم، پیشرفت کشور در همه ابعاد مرهون وجود امنیت است و امنیت مجموعه خدماتی است که دستگاه های مختلف انجام می‌دهند. ایجاد امنیت چند پایه دارد اول مردم بعد کسانی که در برابر توطعه های دشمن می ایستند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه برخی خبرها هست که نمی تون برای عموم بیان کرد، افزود: اطلاعات مستندی داریم که دشمن برای برهم زدن امنیت ما اقداماتی انجام می‌دهد. به عنوان نمونه ایجاد جریان تکفیری داعش که در سایه صهیونیسم و پول های آل سعود چند نقطه را مورد هدف قرار دادند از جمله ایران که فرزندان ایران اسلامی در ۴۰ کیلومتری مرز آن ها را متوقف کردند و به آنجا رفتند و به مبارزه ادامه دادند.

وی ادامه داد: آن‌ها دست بر نداشتند و تاکتیک را عوض کردند، اگر گاهی مردم می بینند آشوب هایی در نقاط کشور شکل می گیرد، نادیده نگیرند، مردم هر جا آثاری از حضور دشمن می بینند با حضور خود توطئه دشمن را خنثی می کنند، اما دشمن دست بردار نیست، یک روز در قالب اتفاقات دی ماه، یک روز در حادثه ای مثل خیابان پاسداران تهران که دراویش پوششی شد که دشمن کار خود را انجام دهد؛ این ها توهم نیست بلکه حقیقتی با مستندات است که برخی سران این ها در آمریکا جلساتی داشتند و حضور آن ها چه معنی دیگری دارد؟!

منتظری اضافه کرد: اتفاقات خیابان پاسداران دقیقأ از توطئه های دشمن برای ایجاد آشوب است، مخصوصا که حضور چشمگیر مردم در ۲۲ بهمن آن ها را عصبانی و نگران کرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: صحنه های اندکی از حادثه را دیدید، ما یقین داریم بلکه مستند به اسناد و غیر قابل انکار است، مردم و مسئولین و همه کسانی که برای انقلاب کشور و عزت‌مان دل می‌سوزانند باید بدانند ما با دشمنی مواجه ایم که بی وقفه فتنه ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه مطابق استراتژی های آنان باید استراتژی داشته باشیم، به روز باشیم و هرگز غفلت نکنیم و اینکه مساله نفوذ امروز مهم ترین مسئله ای است که امروز با آن مواجه ایم، اظهار کرد: آدم نفوذی آرم به خود نمی زند و نشانه‌ای ندارد، بلکه به گونه‌ای عمل می‌کند که اعتماد عده‌ای را به خود جلب کند.

منتظری در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: موضوعی در حوزه محیط زیست اتفاق افتاد؛ از چند ماه قبل این موضوع رصد می شد و کارهای خوبی توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی انجام شد، دلایل و مدارک قویه‌ای بود، اندکی از آن‌ها را در رسانه ملی مشاهده کردید. از کسی که در سلک استاد دانشگاه است، آن هم دانشگاه امام صادق استفاده می‌کنند و تحت پوشش خدمت به مردم و حفاظت از محیط زیست وارد می‌شود.

وی ادامه داد: من مجاز نیستم هنوز مسائلی که قابل گفتن نیست را عرض کنم؛ اولین جلسه بازجویی این فرد وقتی با اسناد مواجه می شود از محقق و بازجوی خود درخواست می کند فرصت داشته باشد، جلسه بعد حرف بزند.

دادستان کل کشور اضافه کرد: به او فرصت داده شد، به بازداشتگاه بازگشت و در همین فاصله تصمیم خود را مبنی بر خودکشی گرفت، فیلمی که از حرکات او ضبط شده، نشان می دهد چطور این تصمیم را گرفته بود، وقتی می بیند خیلی مسائل لو رفته و نمی تواند انکار کند دست به انتحار می زند و خودکشی را راه نجات خود می بیند، البته این بدبختی یک فرد است.

این مقام قضایی با بیان اینکه به عنوان مصداقی از نفوذ دشمن این موضوع را مطرح کردم، گفت: چه تعداد از همین عناصر دشمنان که با پوشش‌های مختلف مشغول خیانت به مردم، کشور و نظام هستند که بعضی فرار کردند و بعضی دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور برای بررسی برخی از حوادثی که اتفاق افتاده بود هیاتی را از وزیران تشکیل دادند تا موضوع را بررسی و گزارش ارائه شود. با توجه به مساله مهم نفوذ و عناصر خائنی که توسط دشمن مهره چینی شده، دو تابعیتی هایی که بر ملا هم نمی کنند، و ما هم اعتقاد داریم کشف دو تابعیتی ها امر مشکلی است، اما سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای جان بر کف اطلاعات سپاه پاسداران ابزار لازم را دارند؛ ما از رییس جمهور انتظار داریم همانطور که برای آن حوادث هیاتی تشکیل می‌دهند، برای شناسایی عناصر نفوذی و دو تابعیتی ها به جد وارد شوند و هیاتی را تشکیل دهند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ما تنها مقام قضایی نیستیم که فقط حکم صادر می کنیم بلکه باید در مسائل سیاسی حضور داشته باشیم و همه چیز را رصد کنیم، اضافه کرد: در دستگاه قضایی حجت شرعی بر ما واجب است که تمام توان خود را به صحنه بیاوریم و با همکاری نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی خروجی را رقم بزنیم که برای مردم امنیت و آسایش باشد و شاهد اتفاقات اخیر نباشیم.

وی تصریح کرد: رسانه های خارجی و شبکه های اجتماعی مزدور هرچه می خواهند بگویند، در درون کشور هم از زبان برخی، حرف هایی زده می شود که در مسیر راهی قرار دارد که دشمن برای خود تصور کرده است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه ما در خدمت تمامی دستگاه های امنیتی و انتظامی هستیم، افزود: از دادستان استان هرمزگان می خواهم امنیت را اولویت خود قرار دهد و پس از آن مبارزه با کالای قاچاق است که باید با تعامل و هماهنگی به جد وارد شود و تمام توان خود را به کار ببندد؛ چرا که از این حوزه ضربه های جدی به بازار اقتصاد تولید و اشتغال واد شده است و  امیدواریم این ها را به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: حقوق عمومی جزو وظایف دادستان است، از سال ۹۴ که قانون دادرسی جدید اجرا شد وظایف گسترش پیدا کرده و نیاز به ابزارهایی همچون زیرساخت های فنی و آئین نامه هایی داریم که مهیا شود که در این مسیر کارهای خوبی انجام شده و مردم هم به طور حتم نتیجه کار را خواهند دید و بیشتر همکاری می کنند.

منتظری با بیان اینکه از دادستان های شهرستان های هرمزگان می خواهم بحث حقوق و دفاع از حقوق عمومی را در اولویت کار خود قرار دهند، اضافه کرد: بحث دیگر نظارت بر دادسراهاست، در گذشته چنین تکلیفی نداشتیم اما در قانون جدید نظارت بر دادسراها موجب رضایت مردم می شود.

وی در پایان با بیان اینکه دادسرا پیشانی دستگاه قضایی است، گفت: مردم اول به دادسرا می روند که با وجود اینکه نظارت سیستمی در مرکز وجود دارد باید نظارت میدانی هم در مراکز استان ها انجام شود که از دادستان می خواهم این موضوع را هم مورد توجه و اولویت کاری خود قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز