خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

هیچ قسمتی از برجام را نمی‌توان عوض کرد/ تقابل ترامپ با برجام، تقابل با جامعه بین‌الملل است

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۸۱۹

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان این‌که این موضع مشترک ماست که برجام قابل باز شدن، مذاکره دوباره و تغییر نیست، تصریح کرد: هیچ قسمتی از آن (برجام) را نمی‌توان عوض کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی که برای دیدار با مقامات انگلیسی هفته جاری به لندن سفر کرده است، گفت: در سفرهای ما به اروپا و مقامات اروپایی به ایران، برجام همواره یکی از محورهای اصلی گفت‌وگوها بوده و ما به صورت مستمر درباره آن، تبادل نظر می‌کنیم زیرا تحولات گه‌ گاه روز به روز است.

وی درباره محور گفت‌وگو با مقامات انگلیسی و روابط دو جانبه اظهار داشت: با طرف انگلیسی، بحث خوبی در این زمینه شد و اشتراک‌نظرهای خوبی در این باره وجود دارد که برجام، قابل مذاکره مجدد نیست.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه با بیان این‌که این موضع مشترک ماست که برجام قابل باز شدن، مذاکره دوباره و تغییر نیست، تصریح کرد: هیچ قسمتی از آن (برجام) را نمی‌توان عوض کرد.

عراقچی ادامه داد: شش کشوری که با ما مذاکره کردند و اتحادیه اروپا که هماهنگ‌کننده مذاکرات بود و ایران، مسئولیت مشترک (برای حفظ برجام) دارند و حتی فراتر از آنها، جامعه بین‌المللی در این‌باره مسئولیت دارد.

وی افزود: درباره اینکه در آینده چه گام‌هایی دیگری می‌توان برداشت، اختلاف‌نظرهایی وجود دارد و با توجه به سیاستی که دولت آمریکا در پیش گرفته است، نیاز دارد ما مشورت‌های مستمر داشته باشیم. در مجموع در گفت‌وگوهای مفصلی که روز چهارشنبه با آلیستر برت، وزیر مشاور در امور خارجی انجام شد همه موضوعات را مرور کردیم و فکر می‌کنم در یک تفاهم نزدیک‌تر میان دو کشور، گفت‌وگوها موثر بوده است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه برجام اکنون توافقی میان ایران و شش کشور نیست، خاطرنشان کرد: برجام یک سند متعلق به شورای امنیت و جامعه بین‌الملل است و شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۳۱ برجام را نه این‌که تایید کرده باشد، بلکه برجام را بخشی از خود قرار داد یعنی بخشی از قطعنامه خودش قرار داده است و این یک وظیفه مشترک بین‌المللی است و تقابلی که آقای ترامپ با برجام پیدا کرده، در اصل تقابل با جامعه بین‌الملل است. به همین علت نیز تاکنون منزوی شده و هر تلاش برای به قول خودش پاره کردن برجام، موفق نبوده است.

عراقچی با بیان اینکه برجام از توافق‌های بین‌المللی است، ابراز داشت: ترامپ ادعا کرده بود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نخستین کارش از بین بردن برجام باشد اما اکنون تقریبا یک سال و یک ماه او در این قدرت است اما موفق به این کار نشده است و علت آن هم استحکام داخلی این توافق و هم استحکام بیرونی برجام و حمایتی است که کشورهای عضو برجام و جامعه بین‌الملل انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز