خبرگزاری کار ایران

تقدیر وزارت علوم از مجلس در مستثنی کردن استادان از ممنوعیت افزایش حقوق

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۸۲۷

روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اطلاعیه‌ای از اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مستثنی نمودن استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از طرح ممنوعیت افزایش حقوق مقام ها و مسئولان کشور قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا، بنابراین گزارش، متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

"در هر جامعه‌ای دانشگاه‌ها و مجموعه آموزش عالی رکن اصلی برنامه‌ریزی، مدیریت و پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای در ابعاد گوناگون آن به شمار می‌روند. در کنار عوامل و مولفه‌های مختلف، آنچه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی چنین جایگاه، تشخص، منزلت و نقشی اثرگذار بخشیده است، استادان فرهیخته و اعضای هیات علمی اندیشمند به مثابه سرمایه‌های گرانسنگ انسانی است که توجه به جایگاه و نقش آنها در فرایند توسعه علمی ضرورتی اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

اقدام روز گذشته نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی در مستثنی نمودنِ اعضای هیات علمی دانشگاه ها از طرح ممنوعیت افزایش حقوق مقامات و مسئولان کشور، گامی مهم و اقدامی شایسته و در خور تقدیر در توجه به این قشر فرهیخته، سرآمد و پرورش دهنده سرمایه های انسانی کشور به شمار می رود.

بی شک این اقدام ارزشمند، ضمن انگیزه بخشی به استادان و فرهیختگان علمی و دانشگاهی می تواند به ایجاد پویایی و نشاط علمی در مجموعه گسترده آموزش عالی کمک شایان توجهی نماید و روند پرشتاب توسعه علم و فناوری کشور را جهشی مضاعف ببخشد.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مرجع اصلی سیاستگذاری و راهبری فرایند توسعه علم و فناوری در کشور به نوبه خود و به نمایندگی از تمامی دانشگاه ها، موسسات آموزشی و پژوهشی از رییس و اعضای هیات رییسه و نیز نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، تشکل ها و مجامع صنفی استادان دانشگاه ها و تمامی شخصیت های علمی و فرهیخته و نهادهایی که به نوعی در این اقدام ارزشمند مجلس شورای اسلامی نقش آفرین و سهیم بوده اند، قدردانی و سپاسگزاری می‌نماید."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز