خبرگزاری کار ایران

اتهام‌زنی صدراعظم آلمان علیه ایران و روسیه

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۸۸۸

صدر اعظم آلمان مدعی شده حملات اخیر غوطه علیه تروریست هانبوده بلکه علیه مردم عادی بوده است و ایران و روسیه به دلیل حمایت از بشار اسد، مسئول این وضعیتند.

به گزارش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز گذشته ایران و روسیه را مسئول حمله نیروهای سوریه به منطقه تحت کنترل شورشی‌ها در دمشق خواند.

این اظهارات تنها چند ساعت پس از قطع نامه شورای امنیت برای آتش‌بس ۳۰ روزه جهت دسترسی مردم به کمک‌های بشردوستانه و پایان حکومت نظامی و حمله علیه غیر نظامیان در سوریه مطرح شده است.

بر اساس این گزارش دست کم ۲۵۰ نفر در روزهای اخیر در شرق غوطه در حومه دمشق که جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار تن در آن زندگی می‌کنند، کشته شده اند.

مرکل مدعی شده حملات اخیر غوطه علیه تروریست‌ها نبوده بلکه علیه مردم عادی بوده است و بچه‌ها کشته شده و بیمارستان‌ها خراب شده است.

او مدعی شده ایران و روسیه مهمترین حامیان بشار اسد هستند و مسئول این وضعیتند.

بر اساس این گزارش مسکو و دمشق هدف قرار دادن غیر نظامیان را رد کرده‌اند و گفته اند این حملات تنها متوجه شورشیانی بوده که با دولت در حال مبارزه‌اند.

به گزارش وال استریت ژورنال دیپلمات‌های اروپایی روز پنجشنبه گفته‌اند که تحریم ها علیه برخی افراد مرتبط با حملات شیمیایی در دست بررسی و مذاکره است.

آنها همچنین گفته اند در حال حاضر هیچ اجماعی در مورد نقش مقامات ایرانی و روسی در شرق غوطه وجود ندارد. مقامات بریتانیا، فرانسه و آلمان پیشتر این گزینه را مطرح کرده بودند اما با مقاومت سایر بلوک ها در شورای امنیت مواجه شده بود.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه گفته بود این خشونت‌ها در غوطه علیه غیرنظامیان بوده است. ماکرون رییس جمهور فرانسه نیز این حملات را محکوم کرده است.

به گزارش وال استریت ژورنال بمباران غوطه در حالی انجام شد که دولت‌های اروپایی در نشست هفته گذشته مونیخ با مقامات ایرانی برای باز شدن کانال های جدید مذاکره گفت‌وگو کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز