خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در گفت‌وگو با ایلنا:

تذکرهای دولت به صدا و سیما پیگیری می‌شود/ منتظر گزارش کمیته ۴ نفره بررسی وضعیت زندان‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۰۰۸

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی تاکید کرد: هیات ۴ نفره بررسی وضعیت زندان‌ها در حال حاضر هنوز نتیجه بررسی‌های این هیات مشخص نشده است. منتظر هستیم ببینیم تحقیقات این کمیته به کجا می‌رسد.

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین وضعیت تشکیل نهاد ملی حقوق بشر گفت: لایحه تشکیل نهاد ملی حقوق بشر در کمیسیون لوایح هیات دولت قرار دارد و هم‌اکنون در وضعیت نظرخواهی از دستگاه‌های عضو است.

وی ادامه داد: پس از جمع‌آوری نظرات از دستگاه‌های عضو، این لایحه در دستورکار قرار می‌گیرد.

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی درباره درخواستش برای بازدید از زندان اوین اظهار داشت: ما پیگیر این موضوع هستیم.

مولاوردی درباره آخرین وضعیت رسیدگی‌ها توسط کمیته چهار نفره تشکیل شده از سوی رئیس‌جمهور درباره وضعیت زندان‌ها تصریح کرد: این هیات در حال بررسی است و هنوز نتیجه بررسی‌های این هیات مشخص نشده است. منتظر هستیم ببینیم تحقیقات این کمیته به کجا می‌رسد.

وی افزود: مجموعه اقداماتی از سوی این کمیته در دستورکار قرار دارد که از جمله آن می‌توان به جویا شدن از نظرات خانواده‌های افرادی که بازداشت‌ شده‌اند و گفت‌وگو با مسئولان قوای دیگر اشاره کرد. باید همه ابعاد مسئله به صورت جامع بررسی شود. گزارش این موضوع در نهایت به رئیس‌جمهور تقدیم می‌شود.

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در واکنش به اقدام صداوسیما در پخش تصاویر و فیلم‌های از زندگی یک فرد فوت شده که به جاسوسی متهم بوده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه آن اقدام و مستندی که پخش شد،‌ صد در صد با فرمان هشت ماده‌ای امام و منشور حقوق شهروندی در مغایرت است. ما درخصوص مسائل این چینینی مجموعه‌ای از بحث‌ها را در هیات دولت داریم. تذکرها ارائه و پیگیری می‌شود ولی آنکه چقدر تاثیرگذار است، باید دید و منتظر ماند. متاسفانه این مسئله تبدیل به روال شده در حالی که این رویه باید عوض شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز