خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

جامعه را خط کشی نکنیم/ برای کاهش وقوع جرم از افکار انسان‌های آسیب دیده هم استفاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۳۱۸

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: نباید جامعه را خط‌کشی کنیم بلکه فرصت‌ها باید به صورت مساوی برای آحاد ملت ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر الفت در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها گفت: تلاش می کنیم؛ اقدامات اجتماعی را در بهبود عملکرد قوه‌قضاییه و دستگاه هایی که قرار است با مشارکت آنان، نظم را در جامعه داشته باشیم، در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه خود را بی‌نیاز از توجهات و افکار و ایده‌ها نمی‌داند، تصریح کرد: ظرفیت های ناپایانی در میان ملت وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای بهبود زندگی مردم استفاده کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به برگزاری سومین دوره این جشنواره تاکید کرد: نگرانی جدی این است که این اقدام همانند سایر اقدامات مشابه در کشور، تکراری نباشد؛ تلاش ما برای مراحل بعد از گرفتن ایده‌ها و معرفی فرصت ها از سوی تیم‌های ایده پرداز، عملیاتی کردن ایده‌ها باید باشد. تا زمانی که متوجه ظرفیت‌های مردمی نشدیم و از مردم ایده‌هایشان را طلب نکردیم آنها نیز در فضای ذهنی خود بوده و یک آدم معمولی هستند که نگاه و فرصت‌های خود را از دست می‌دهند، اما زمانی که از آنها نظر خواستیم و آنها نظراتشان را ارائه دادند بی شک از ما انتظاراتی دارند و می خواهند ایده پذیرفته شده‌شان که به گفته ما برای آینده کشور مطلوب است به منصه ظهور برسد.

الفت تاکید کرد: من در همین جا اعلام می‌کنم مرکز شکوفایی و پرداخت به این ایده ها در معاونت پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه ایجاد شود و هر کمکی که بتوانم انجام می‌دهم.

وی ادامه داد: جای بسی خوشحالی است که جوانان و نوجوانان به آسیب‌ها با نگاه رفع آن می پردازند و آنها را شناسایی می‌کنند و با وجود این جوانان و نوجوانان قطعا آینده خوبی برای کشور رقم خواهد خورد و به ما این اطمینان خاطر را می دهد که نسل آینده خوب و توانمندی خواهیم داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: ایده پردازی و کشف فرصت‌ها تنها کار فرهیختگان و نخبگان نیست و همه می‌توانند این کار را انجام دهند. در تمام دنیا بسیاری از اکتشافات و ابداعات را افراد عادی انجام داده اند. ضمن احترام به نخبگان، جامعه را خط کشی نکنیم بلکه فرصت ها باید بصورت مساوی برای آحاد ملت ایجاد شود ما به موجبات عقلی و قانون اساسی کشور مکلف هستیم فرصتها را در اختیار همه آحاد جامعه قراردهیم. اگر همه باشند لذت بخش است.

الفت در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: باید بدانیم که آسیب‌ها متوقف نمی‌شوند. مواد مخدر در ابتدا به صورتی گیاهی و ستتی بود بعد صنعتی بعد روانگردی و این روند همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: وقتی با افرادی که در زندان‌ها هستند یا در گوشه خیابان و مددسراها هستند صحبت می کنیم متوجه می شویم که این افراد هم ایده هایی دارند. باید برای کاهش وقوع جرم از افکار انسان‌های آسیب دیده هم استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز