خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

۹۱۸ هزار نفر در ۹ ماهه امسال وارد بازار کار شدند / دولت یازدهم با محدودیت منابع روبرو بود

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۳۲۹

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور گفت: در ۹ ماهه سال جاری برنامه این بوده است که ۹۳۵ هزار نفر وارد بازار کار شوند اما ۹۱۸ هزار نفر وارد بازار شدند و ما به تفاوت این میزان به جمعیت بیکاران کشور افزوده شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور گفت: در چهار سال گذشته کشور با محدودیت‌هایی برای کار توسعه روبرو بوده است که مهم‌ترین آنها محدودیت منابع است.

معاون رئیس‌جمهور درباره مساله نفت اظهار داشت: تلاش بسیار زیادی برای جدا کردن منابع مالی مورد نیاز کشور از نفت صورت گرفته اما همچنان بخشی از منابع کشور به خصوص در زمینه توسعه از نفت حاصل می‌شود. نفت امسال با وجود اینکه در ماه‌های ابتدایی رقم کمتری داشته و هم اکنون رقم بالاتری دارد، بشکه‌ای ۵۱ دلار است.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور با اشاره به آمارها در زمینه درآمد حاصل از نفت تاکید کرد:‌ در چهار سال گذشته منابع نفتی ۱۵۷ میلیارد دلار بوده است و این رقم نسبت به چهار سال گذشته آن یعنی در دولت دهم ۲۵۱ میلیارد دلار بوده است که نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از نفت کاهش محسوسی داشته است و دولت یازدهم در زمینه درآمدهای نفتی محدودیت پیدا کرد.

نوبخت با بیان اینکه رشد قابل توجه جمهوری اسلامی در زمینه اقتصادی مورد تایید کارشناسان و منتقدان بوده است گفت: رشد اقتصادی در سال جاری میزان بسیار مناسبی بوده و مورد تایید کارشناسان و منتقدان جهانی قرار گرفته است. در سال جاری توانستیم با اجازه مقام معظم رهبری ۱۴ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به میزان اشتغالزایی گفت: در ۹ ماهه سال جاری برنامه این بوده است که ۹۳۵ هزار نفر وارد بازار کار شوند اما ۹۱۸ هزار نفر وارد بازار شدند و ما به تفاوت این میزان به جمعیت بیکاران کشور افزوده شد. در برنامه برای اشتغال‌زایی داریم تا یک میلیون و ۳۲ هزار شغل در سال آینده ایجاد شود این در حالی است که ۸۰۷ هزار نفر در سال آینده وارد بازار کار می‌شوند و ۷۰ درصد آنها را فارغ التحصیلان د انشگاهی تشکیل می‌دهند.

نوبخت تاکید کرد: عقب ماندگی و انباشت مشکلات زیاد است و باید صبر کرد تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز