خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای:

مستند صدا و سیما در مورد «سیدامامی» را ندیدم/ اگر رسانه ملی اطلاع‌رسانی نمی‌کرد، در جامعه ذهنیت ایجاد می‌شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۷۶۴

سخنگوی قوه قضاییه درباره پخش مستند صدا و سیما در مورد زنگی سید امامی گفت: آنچه در صداوسیما پخش شده را ندیده ام. اما اگر موضوعی در این سطح مطرح شود در داخل و رسانه ملی به آن نپردازد شما خودتان اعتراض می‌کنید. فرض کنید جمعی دستگیر می‌شوند اگر کسی نگوید اینها دستگیر شدند این خودش در جامعه ذهنیت ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اژه‌ای در مورد مستند صدا و سیما در مورد کاووس سید امامی که در آن گفته شد ایشان در حال جاسوسی بوده است و باتوجه به اینکه دادگاهی تشکیل نشده این اقدام صداوسیما خلاف بوده یا خیر گفت: باید دید چه گفته‌اند. گفته شده افرادی به این اتهام بازداشت شدند. در خصوص این پرونده یک نفر از این افرادی که عنوان استادی داشته خودکشی کرده است. این مساله طبیعی است که در داخل و خارج مطرح می‌شود. اگر چنان چه بخواهند به این موضوع بپردازند چه باید کرد؟  من آنچه در صداوسیما پخش شده را ندیده ام. اما اگر موضوعی در این سطح مطرح شود در داخل و رسانه ملی به آن نپردازد شما خودتان اعتراض می‌کنید. فرض کنید جمعی دستگیر می‌شوند اگر کسی نگوید اینها دستگیر شدند این خودش در جامعه ذهنیت ایجاد می‌کند. می‌گویند گم شده یا ربوده شده‌اند. اگر دستگیر شوند و اتهام گفته نشود خود شما سوال می‌کنید به خصوص وقتی شایعاتی مطرح می‌شود. اگر گفته شود بله فلان فرد دستگیر شده این خلاف قانون نیست. اگر کسی دستگیر شود و بدون ذکر جزئیات بگویند اتهام او چیست مشکلی نیست. اگر نگوییم مشکل ایجاد می‌شود و گاها به ضرر خود آن فرد است چون به دلیل شایعات لطمه می‌بیند. اگر گفته شده باشد این فرد به فلان اتهام دستگیر شده مشکلی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز بحث نفوذ از سوی برخی کشورهای غربی و در راس آن آمریکا و صهیونیست‌ها یک مساله جدی است، اظهار کرد:  این کشورها در مقام نفوذ در کشور ما هستند. تمام این اقدامات نفوذی برای جمع‌آوری اطلاعات نیست بلکه گاهی اطلاعات می‌دهند و در تصمیم گیری‌ها نیز دخالت می‌کنند. در بسیاری از اوقات عوامل نفوذ، جمع آوری اطلاعات هم دارند. در همین رابطه افرادی که نفوذی هستند باید پوششی داشته باشند چراکه اگر نفوذی ظاهر خود را از لحاظ لباس و رفت و آمد و اصلاح سر و صورت با محیط تطبیق ندهد،‌ به او شک می‌کنند. اگر یک فردی برود در برخی کوهستان‌ها و بیابان‌ها و مراکز شهری بخواهد آشکارا فیلم برداری و عکس برداری کند معلوم است بلافاصله از او می‌پرسند چرا فیلم و عکس میگیری و چرا این وقت از سال اینجا آمده‌ای. بدیهی است که باید پوشش انجام بگیرد.

محسنی‌اژه‌ای افزود: در رابطه با این پوشش هم باید کارهایی کند که توجیه معقول مردمی و حتی از ناحیه حکومت نیز پذیرفته شده باشد. کسی که در بیابان‌ها اقدام مجرمانه می‌کند نمی‌تواند پوشش فرهنگی داشته باشد  بلکه باید پوششی داشته باشد که عکس برداری از بیابان به او بخورد. تردید نکنید برخی از این نفوذی‌ها از پوشش‌های مختلف استفاده می‌کنند. این کیس هم به محیط زیست معروف شده است. حالا آیا هیچ کاری در ارتباط با محیط زیست انجام نداده است؟  مسلما داده است؛ اما تحت پوشش هدف خود را دنبال می‌کرد. آیا همه افرادی که در این موسسات پوششی کار می‌کنند از ماهیت موسسه خبر دارند؟ خیر. همه از ماموریت افراد نفوذی خبر ندارند و مشکل کار اینجاست که چه کسانی از این پوشش اطلاع داشته و ماموریت واقعی دارند. باید بررسی شود که غیر از این وضعیت ظاهری، به چه میزان به خارج وابسته‌اند. بحث نفوذ و جاسوسی و جمع آوری اطلاعات و وصل بودن برخی از این افراد به خارج واقعیت دارد و باید دید چه اطلاعاتی به بیرون از کشور ارجاع داده‌اند. چه تعدادی از گذشته‌های دور وابسته به سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بوده‌اند و چه تعدادی به تازگی پیوسته اند. این موارد بعدا مشخص می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز