خبرگزاری کار ایران

رئوفیان در گفت‌وگو با ایلنا: /تکرار/

انتظار نداشته باشیم در دعوای دستگاه‌ها با یکدیگر کار دولت خوب پیش برود/ قرار بود زندان‌ها تعطیل و جای آن دانشگاه تاسیس شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۸۹۸

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: امکان ندارد که نهادها و دستگاه‌ها با هم دعوا کنند و بعد هم انتظار داشته باشند که کار دولت خوب پیش برود.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در خصوص بررسی عملکرد مسئولان در سال ۹۶ باتوجه به گفته اسحاق جهانگیری مبنی بر لزوم پرکردن خلا موجود بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توسط دولت، این موضوع را اراده‌ای به حق دانست و بر پر شدن خلا و شکاف موجود بین این دو جناح تاکید کرد.

رئوفیان با بیان اینکه ما نقش وحدت‌ملی در دستیابی به اهداف کشور خصوصا تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را موثر می‌دانیم به اختلافات موجود در مواردی بسیار مهم در بین جناح‌های سیاسی کشور اشاره کرد و این اختلافات را علتی برای افزایش شکاف و فاصله و آسیب به کشور، نظام و مردم دانست.

وی با بیان اینکه خلا موجود بین دو جناح، خود به خود پر نمی‌شود بلکه لوازم و مقدماتی را می‌طلبد، گفت: نگاه منصفانه و عادلانه دولت به همه جناح‌ها یکی از لوازم و از شروط اولیه آن است.

 این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: زمانی این خلا موجود پر خواهد شد که خود احزاب و گروه‌های سیاسی هم این را‌ بخواهند و ما هم این را می‌خواهیم و به همین دلیل هم جبهه اعتلای نوین ایران را که ترکیبی از معتدلین چندحزب اصولگرا و اصلاح‌طلب است، تاسیس کردیم.

موسس و عضو ارشد جانا با تاکید براینکه دولت باید به همه جناه‌ها نگاه به‌دور از تبعیض داشته باشد، اظهار کرد: نگاه عادلانه و رویکرد یکسان دولت به احزاب و گروه‌های سیاسی می‌تواند دولت را در استفاده از مردان سیاسی کارآمد و متخصص و بهره‌گیری از پتانسیل همه جناح‌های کشور کمک کند.

رئوفیان خاطرنشان کرد: نباید دولت طوری عمل کند که درسپردن مسئولیت‌ها و پست‌های اساسی و حساس به مردان یا زنان یک جناح نسبت به جناح‌ دیگر نگاه تبعیض‌گونه داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه در کشور باید شاسیته سالاری حاکم شود، عنوان کرد: قطعا هر دوجناح افراد درجه یکی دارند که بتوان در اداره امور کشور در وزارت‌خانه‌ها و معاونت‌های ریاست‌جمهوری و مدیران سطوح استانی از آن‌ها بهره برد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در این دوره متاسفانه دولت نتوانست با جذب مدیران شایسته و سپردن مسئولیت‌های سنگین به آنان که مهمترین و اولین وظیفه شخص رئیس‌جمهور است عمل کند، و این ازجمله اشکالات جدی به روحانی و مطالبات ما از شخص رئیس‌جمهور است که متاسفانه از این ناحیه آسیب جدی به حاکمیت و درنهایت به مردم وارد آمده است و موجبات نارضایتی بخش عظیم جامعه ازنظام را فراهم آورده، چرا که مردم نظام را از دریچه عملکرد مسئولان در جایگاه‌های مختلف قدرت می‌بینند.

رئوفیان، واگذاری پست‌های مدیریتی به افراد کارآمد و شایسته جهت خدمت به مردم را  یکی از وظایف حاکمیت و به عنوان حقی که مردم به گردن حاکمیت دارند برشمرد و با ابراز تاسف از اینکه در این بخش دچار ضعف هستیم، بیان کرد: با این وضعیت هم وحدت ملی خدشه‌دار و هم شکاف بین جناح‌ها افزایش می‌یابد و اگر می‌خواهیم در این مورد که لازمه پیشرفت و لازمه مقابله جدی با توطئه‌های دشمنان به‌ویژه آمریکا و صهیونیسم بین‌المللی است، موفق باشیم باید نسبت به این مساله یعنی سپردن مسئولیت‌ها به اهلش که همان شایسته سالاری است بطور جدی وارد عمل شویم.

وی در بررسی عملکرد اقتصادی کشور در سال ۹۶، با بیان اینکه این انتظار نبود که ما در پایان سال این همه دغدغه در بین مردم داشته باشیم، گفت: بسیاری ازصاحبان مراکز تولید در آستانه ورشکستگی وفروپاشی هستند، وقتی مدیر یک کارخانه و یا مالک یک بخش خصوصی از درون متلاشی شود خانواده‌ها عزادار شده و این خود موجبات پرخاشگری مردم خواهد شد و اینکه رئیس جمهور از قول بانک مرکزی تورم را یک رقمی اعلام کند، کفایت نمی‌کند بلکه این موضوع باید تاثیرش را در زندگی مردم نشان بدهد وگرنه نباید انتظار داشته باشیم که قاطبه مردم با این ارقام و آمار قانع شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه علت وجود این مشکلات این است که از ابتدا خوب مدیریت نشده است، گفت: ما به عنوان احزاب و گروه‌های سیاسی مطالبه‌گر هستیم و از دولت مطالبه می‌کنیم، دولت خیلی بهتر از این می‌توانست کابینه‌اش را بچیند و مسئولانش را در پست‌های مختلف انتخاب کند.

رئوفیان افزود: من به عنوان یک شهروند و یک فعال سیاسی با توجه به این بودجه‌ای که  برای سال ۹۷ تصویب شد، نگران هستم که دولت تدبیر و امید چه حُسن تدبیری می‌خواهد برای اداره کشور داشته باشد.

وی در راستای عملکرد بهتر کشور، همگرایی و هم‌پوشانی و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف از جمله قوای سه‌گانه را تحت امر رهبری در راستای عملیاتی کردن توصیه‌های ایشان ضروری دانست و اظهار کرد: امکان ندارد که نهادها و دستگاه‌ها با هم دعوا کنند و بعد هم انتظار داشته باشند که کار دولت خوب پیش برود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه باید با مفسدان و با پدیده منحوس و خانه خراب‌کن رشوه‌ و ربا که بانک‌ها آن را ترویج کرده‌اند در هر رده مدیریتی برخورد جدی شود، افزود: از آنجایی که قرآن می‌فرماید ربا جنگ با خدا است، چرا باید در نظام جمهوری اسلامی این جنگ علنی صورت بگیرد و همینطور استمرار داشته باشد و مراجع هم صدایشان در بیاید و هیچ اتفاق خاصی رخ ندهد.

رئوفیان درباره جمع‌بندی عملکرد دولت در سال ۹۶، گفت: این موضوع در دستور کار آخرین جلسه شورای مرکزی هم بود. البته وضعیت اقتصادی کشور درسال ۹۶ بااین تیم اقتصادی قابل پیش بینی بود.

این فعال سیاسی اصولگرا در بررسی عملکرد قوه قضائیه در سال گذشته، با اشاره به فرموده‌ای از رهبر انقلاب بیان داشت: قوه قضائیه نیاز به  یک پالایش درونی و یک خانه تکانی جدی دارد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین خطاب به رئیس قوه قضائیه این پرسش را مطرح کرد که چرا ما باید بعد از ۴۰ سال، متجاوز از ۱۵‌ میلیون پرونده در دست رسیدگی داشته باشیم؟ از مسئولان می پرسم چرا آمار زندانیانی که در هرساعت روانه زندان‌ها  می‌شوند بعد از ۴۰سال پنج برابر شده است؟ قرار بر این بود که زندان‌ها تعطیل و به جایش دانشگاه تاسیس شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به رفتارهای هیجانی سال ۹۶ و مسائلی که به قوه قضائیه بازمی‌گشت، تصریح کرد: پاسخ‌های قوه قضائیه در جهت اقناع افکار عمومی نبود کسی که می‌خواهد اصلاحات اعمال کند اول باید مجموعه خودش را اصلاح کند. هرچند که نمی‌خواهم این را به کل دست اندرکاران این قوه تعمیم بدهم اما پرونده‌های طولانی و دردست رسیدگی، انباشت پرونده‌ها و عدم رضایت مردم در برخی موارد  مسائلی است که وجود دارد و اصلا انتظار نبوده که بعد از چهل سال به اینجا برسیم.

وی در توضیح ابراز نگرانی برخی مسئولان نسبت به امکان رخداد بحران‌هایی در سال ۹۷، بیان داشت: اگر فکر درست و درمانی انجام نشود ما حتما با بحران‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مواجه خواهیم بود و به دلیل اینکه فرهنگ‌سازی نمی‌شود و برخی اقدامات ضد فرهنگ است، بحران اجتماعی معلول همین بحران‌های فرهنگی و اقتصادی خواهد شد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین بر اتخاذ رویکردی در جهت پیشگیری از رفتارهای هیجانی و اعتراضات خیابانی مشابه سال ۹۶، تاکید کرد و بیان داشت: مدیریت و پیشگیری از این مسائل کار مشکلی نیست فقط باید در چیدمان افراد اجرایی دقت لازم انجام شود  که پاکدست و به فکر مردم باشند.

رئوفیان با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان در ابتدای انقلاب اسلامی حتی به فکر حقوقشان هم نبودند پست‌های امروزی را دارای سرقفلی دانست و گفت: این‌ها حرف مردم است و ما احزاب و گروه‌های سیاسی حرف مردم را می‌زنیم ضمن اینکه خودمان هم در همین جامعه زندگی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: افراد پاکدست و کاربلد باید مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند و باید شایسته‌سالاری به جای مصلحت‌سالاری در کشور حاکم بشود و تبارگرایی و مصلحت‌اندیشی‌ها را کنار گذاشته و  کار را به دست کاردان بسپارند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان بیان کرد: اگر ما مانیفست حضرت امام و توصیه‌های مقام معظم رهبری را عمل کنیم این‌همه مشکل در کشور بوجود نخواهد آمد و مردم هم همکاری می‌کنند، اما اگر غیر از این باشد کسی عهد اخوت با ما نبسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز