خبرگزاری کار ایران

واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با ایلنا:

شکل گیری گفت‌وگوی ملی آرامش را به کشور باز می‌گرداند/مردم در کشور آزادی دارند

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۵۲۰

یک فعال سیاسی اصولگرا درباره لزوم شکل گیری گفت وگو ملی گفت: اگر گروه‌های سیاسی اختلاف را کنار بگذارند و ید واحده شوند آرامش به کشور باز خواهد گشت اما با طرح موضوعات بحث برانگیز مانع شکل گیری گفت‌وگو می‌شوند.

امیر واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ در ارزیابی خود از سال ۹۶ از لحاظ اقتصادی،‌ سیاسی و اجتماعی گفت: سالی که گذشت در ارتباط با مسائل اقتصادی سال خوبی برای کشور نبود چرا که دولت نتوانست به وعده‌های خود عمل کند، هرچند که رئیس جمهور در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایش بارها اعلام کرده است که به وعده‌های خود عمل کرده است اما در عمل ما شاهد پیشرفت آن‌چنانی در اقتصاد کشور نبودیم.

وی ادامه داد: باید دید آقای رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان اتفاقات را با دیدگاه خودشان تحلیل می کنند یا با نگاه مردم؟ امروز مشاهده می‌کنیم که سفره مردم کوچکتر شده و سختی‌ها بیشتر شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان این که سیاست‌های حمایتی در زمینه تولید آن طور که باید و شاید اتفاق نمی‌افتد گفت: وزیر جدید در بخش تولید کاستی‌ها را مطرح کردند، این  که بگوئیم کاستی‌های وجود دارد هنر نیست، باید راهی برای بر طرف کردن مشکلات اقتصادی پیدا کنیم.

وی افزود: امروز از صنعت‌گر و تولید کننده حمایت نمی‌شود و شاهد هستیم که اتفاق خوبی رخ نداده است، اهالی صنعت باید مشکلاتی که در اقتصاد وجود دارد بیان کنند و مطالبه گر این موضوع که راه و شرایط جدید پیش روی صنعت و تولید قرار بگیرد تا با رشد مثبت رو به رو شویم.

واعظ آشتیانی ادامه داد: معتقدم دولت در بخش‌های از تولید و صعنت توانمند نبوده است و نتوانسته آن طور که باید و شاید به امور رسیدگی کند.

وی در مورد اتفاقات سیاسی در سال ۹۶ عنوان کرد: به دلیل ناکارآمدی در برخی از بخش‌ها شاهد یک‌سری هیجانات در کشور بودیم که واقعیت‌هایی را بیان کرد، مردم مطالباتی داشتند که ما باید از آن ها درس بگیریم.

این عضو اسبق شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در اتفاقات اخیر چندماه پیش کشور یک سری فتنه گر می خواستند لا به لای مطالبات مردم برنامه ریزی کنند و خسارت هایی را به کشور بزنند که مردم حسابشان را از آن ها جدا کردند.

وی افزود: دولت برای این که از شرایط موجود رهایی یابد، باید از مدیران کارآمد و غیر باندی استفاده کند، افرادی که به پیرامون خود آگاهی دارد و به دنبال وظیفه ای که بر عهده‌شان گذاشته شده باشند.

واعظ آشتیانی خاطر نشان کرد: البته این نقدها معطوف به دولت حال نمی‌شود. متاسفانه همه دولت‌ها تا از گذشته تا کنون با همین دیدگاه به کارها نگریسته‌اند و با نگاه مدیریتی سلیقه‌ای به مسائل نگاه کرده‌اند و بر اساس آنها افراد و گروهای باندی خود را انتخاب می‌کنند.

وی تاکید کرد: یک دولت کارآمد مؤلفه‌هایی دارد. امیدوارم در سال جدید دولت به شایسته سالاری اهتمام ورزد و مدیران توانمند، آگاه،‌ دلسوز، انقلابی و شجاع را برای کارهای اجرایی انتخاب کند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: دولت صحبت از آزادی می‌کند، مردم در حال حاضر آزادی دارند و مشاهده می‌کنید در کوچه و خیابان نقدهای خود را بیان می‌کنند و یا نقادان حرف‌های خود را می‌زنند. نقد شاکله‌ای است برای این که شرایط بهتر شود و دولت باید به این مطلب توجه کند.

وی با اشاره به تغییر نرخ ارز در کشور گفت: مشاهده کردید که نرخ ارز چگونه بالا رفت، می دانید همین یک شبه بالا رفتن چه خسارت‌هایی را به کشور خصوصا بخش تولید، صادرات و واردات  ایجاد می‌کند؟ همه قوا  باید پاسخگو باشند اما این قوه‌مجریه است که امور کارها را در دست دارد و متولی امور زندگی مردم است از همین رو باید تلاشش بیشتر باشد و جامعه را به سمت و سویی هدایت کند.

واعظ آشتیانی خاطرنشان کرد: جوانان، تحصیلکرده‌های بیکار و سایر معضلات و مشکلاتی که وجود دارد باعث شده به نارضایتی‌ها دامن زده شود از این رو معتقدم رئیس جمهور باید پاسخگو رأِی دهندگان خود باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر ضرورت دارد در سال جدید مسئولان به جای اختلاف و بحث‌های بیهوده با یکدیگر تعامل و وحدت داشته باشند و در این شرایط گفت‌وگوی ملی بین جریان‌های سیاسی با یکدیگر و مسئولان با هم چقدر ضرورت دارد، گفت: گروه‌های سیاسی اگر در کشور ید واحده شوند و در اصول با یکدیگر اتحاد پیدا کنند، بدون شک کشور می‌تواند به آرامش برسد اما متاسفانه شاهد هستیم با طرح موضوعات شبهه‌برانگیز و بحث برانگیز مانع از این می‌شوند که این فضا صورت بگیرد.

واعظ آشتیانی خاطر نشان کرد: شاهد هستیم در گروهای سیاسی گفتمان هایی مطرح می شود که هیچ شباهتی به گفت‌وگوهای ملی ندارد و بیشتر تفرقه انگیز است. متاسفانه مشاهده می‌کنیم افراد در احزاب و گروهای سیاسی به دنبال جنگ روانی هستند و می خواهند فضا را ملتهب کنند،‌حال این که در این فضا چه چیزی را دنبال می‌کنند، نمی‌دانم.

وی با بیان این که امیدوارم مسئولان و کسانی که دلشان برای انقلاب و ارزش‌های نظام می‌سوزد دست از بازی‌های سیاسی و رفتارهای ریاکارانه بردارند و ید واحد شوند، گفت: ای کاش دوستان ما از دشمنان خود بیاموزند که همه باهم می‌گویند در جغرافیای سیاسی چیزی به اسم جمهوری اسلامی نباید باشد. با وجود این اوضاع ما چگونه نباید ارزش های جمهوری اسلامی با یکدیگر متحد باشیم؟ دشمنان ما در طول چهاردهه‌ای که از انقلاب گذشته از هیچ عملی فروگذار نبوده‌اند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که دولت در سال ۹۷ باید چه اولویت‌هایی را مد نظر قرار دهد گفت: اگر شرایط با همین روال پیش برود، امسال هم بهتر از سال گذشته نخواهد بود از این رو باید نگرش مدیریتی در کشور عوض شود تا یک اتفاق خوب بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز