خبرگزاری کار ایران

به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

مجلس برای انعقاد قرارداد فاینانس خارجی در اجرای طرح‌های ریلی به دولت مجوز داد

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۷۸۸

نمایندگان مجلس به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان جهت اجرای طرح‌های ریلی به دولت اجازه دادند پس از عقد قرارداد با تامین کننده مالی خارجی اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی ایرادهای شورای نگهبان در لایحه بودجه سال ۹۷ اختصاص داشت، با اصلاح بند الحاقی ۲ تبصره ۴ لایحه بودجه ۹۷ موافقت کردند.

بر این اساس نمایندگان مجلس با تصویب این بند الحاقی که با ۱۵۱ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در صحن صورت گرفت، به دولت اجازه دادند پس از عقد قرارداد با تامین‌کننده مالی خارجی اقدامات قانونی لازم را نسبت به تامین سهم ۱۵ درصد تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای طرح‌های ریلی از محل صندوق توسعه ملی به عمل آورد.

نمایندگان در ادامه به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان، با ۱۷۷ رای موافق، ۱۰ رای مخاف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن بند الحاقی ۲ به تبصره ۷ را نیز حذف کردند.

براساس این مصوبه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قادر نخواهد بود که به‌منظور اعمال وحدت رویه بیمه‌شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر با بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی اقدام کند.

نمایندگان همچنین در مصوبه‌ای دیگر، ایرادهای شورای نگهبان به بند الحاقی تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۹۷ را بررسی و بند ب ماده واحده را حذف کردند.

نمایندگان مجلس در ادامه نشست علنی صبح امروز با ۱۶۶ رای موافق، ۹ رای مخالف و  ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در صحن علنی، جدول تبصره ۱۴، ردیف‌های «دریافتی حاصل از فروش داخلی فرآورده فروش نفتی» و «دریافتی حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی» را از این جدول حذف اما جمع دریافتی از فروش فرآورده‌های نفتی در این جدول ثابت نگه داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز