خبرگزاری کار ایران

نادری در موافقت با استیضاح وزیر کار:

جامعه ایران در ۶ سال اخیر ۸۰ درصد زیر خط فقر آمده است

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۶۹۴

نماینده مردم پاوه با بیان اینکه وزیر کار برای اینکه نمره خود را دربرابر سونامی فقر بالا ببرد نرخ فقر را تا ۷۰۰ هزار تومان پایین آورد با این که نرخ فقر ۲.۵ میلیون تومان است، گفت:‌جامعه ایران در ۶ سال اخیر ۸۰ درصد زیر خط فقر آمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ شهاب نادری در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت، در موافقت با استیضاح علی ربیعی گفت:‌ برادران و خواهران گرامی چشم مردم و نگاه مردم به شماست که امروز چگونه عمل و القا می‌کنید.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای ربیعی جوانان در منطقه‌ای یکی از ادارات کل شما را گِل گرفتند که با این شرایط مشخص می‌شود که در کشور امروز این جوانان چه دغدغه‌ای دارند و آقای ربیعی شما چه اقدامی برای آنان انجام داده‌‌اید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تخلف‌ها و سو مدیریت‌ها به دلیل عملکردهای شما و دستگاه شماست. شما در این ۹ ماه هیچ اقدامی انجام ندادید. شما برای اینکه نمره خود را دربرابر سونامی فقر بالا ببرید نرخ فقر را تا ۷۰۰ هزار تومان پایین آوردید با این که نرخ فقر ۲.۵ میلیون تومان است و شما با این کار می‌خواستید قهرمان شوید.

نادری اظهار کرد: در این مدت ۶ سال جامعه ایران ۸۰ درصد زیر خط فقر آمده است و شما طبق گفته خودتان مسئول اشتغال کشور نیستید اما ۴۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی در دست شماست.

وی افزود: ارزش دارایی سرمایه کارگری به دو درصد کاهش یافته و اگر شما نبودید و این وزارتخانه نبود حداقل برای بازنشستگان ۲۰ درصد ارزش افزوده وجود داشت.

نماینده مردم پاوه ادامه داد: در بحث نظارت بیکاری در نقطه صفر مرزی شما چه ا قداماتی انجام داده‌اید؟

وی خطاب به ربیعی گفت: شما گفته بودید جوانان را اگر ما جذب نکنیم داعش آن را جذب می‌کند اما متاسفانه امروز اگر جوانی در نقطه صفر مرزی بیکار باشد مشکل امنیتی ایجاد می‌کند و اگر در تهران بیکار باشد آسیب‌های اجتماعی را به وجود خواهد آورد. در مناطق نقطه صفر مرزی جوانان در همین حوزه‌ها ۸۶ درصد ری داده است و این جوانان را کسان دیگر جذب می‌کنند .

وی بیان کرد: ما قانونگذار هستیم و شما مجری قانون هستید اما شما و مجموعه‌تان چه اقدامات مثبتی را انجام داده‌اید؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز