خبرگزاری کار ایران

علی وقتچی در موافقت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی:

کاری نکنید مجلس به یک مجموعه ناکارآمد تبدیل شود و بانک مرکزی همه مشکلات را گردن مجلس بیندازد

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۱۳۰

نماینده زنجان در مجلس تاکید کرد: من استدعا می‌کنم موضوعی را امضا یا تایید نکنید یا اگر موضوعی را تایید کردید آن را با جدیت پیگیری کنید تا شائبه‌هایی که به حق یا ناحق ایجاد می‌‌شود، به وجود نیاید تا مجلس که خانه ملت است، مبدل به یک مجموعه ناکارآمد تبدیل نشود و بانک مرکزی همه مشکلات را گردن مجلس بیندازد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی وقتچی صبح امروز در موافقت با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: متاسفم از اینکه هر روز عکس مردان بزرگی را مشاهده می‌کنیم که در راه اسلام و کشور شهید شده‌اند ولی عمل ما در راستای راه آنها نیست زیرا یک شبه ۱۸۰ رای به ۵۰ رای تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: من استدعا می‌کنم موضوعی را امضا یا تایید نکنید یا اگر موضوعی را تایید کردید آن را با جدیت پیگیری کنید تا شائبه‌هایی که به حق یا ناحق ایجاد می‌‌شود، به وجود نیاید تا مجلس که خانه ملت است، مبدل به یک مجموعه ناکارامد تبدیل نشود و بانک مرکزی همه مشکلات را گردن مجلس بیندازد.

نماینده زنجان در مجلس با اشاره به مخالفت خود با وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با وجود آنکه بنده مخالف حضور وزیر محترم در دولت دوازدهم بودم، آقای حجتی متعهد شده بودند تغییرات اساسی در مدیریت‌های کلان را سرلوحه کار خود قرار دهد اما اقدامات انجام شده مبین آن است ایشان هیچ گونه به تذکرات همکاران در کمیسیون ندارند.

وقتچی با بیان اینکه با وجود تذکرات متعدد دوستان و صاحبنظران عدم استفاده از بازنشستگان را گوشزد کردیم ولی ایشان بازهم از مدیران بازنشسته استفاده کردند، تصریح کرد: آقای باغستانی رئیس سازمان حفظ نباتات، آقای رکنی معاونت امور دام، عباس کشاورز معاون زراعت، آقای طهماسبی، آقای جوادی معاون اداری و پشتیبانی، آقای مهرفرد معاون بازرگانی، آقای عبدالعلی بخشنده، آقای فتاح‌‌الجنان مدیرکل امور استان‌ها و آقای امانی و... اینها نشان از قضاوت مردم در قحط‌الرجال بودن ممکلت است

وی افزود: در خیلی از مجموعه‌ها از افرادی که تجربه‌ای ندارند، استفاده کرده‌اید؛ به عنوان مثال در موسسه رازی که جایگاه ملی و بین‌المللی دارد و بهداشت دامی وابسته به آن است و محصولات بیولوژیک تولید می‌کند، دکترای شیمی را برای ریاست انتخاب کردید که هیچ گونه سخنیتی با فعالیت آن ندارد. برای سازمان دامپزشکی، کسی را آوردید که تجربه یک ساعت مدیریت ستادی نداشت و نتیجه آن از دست دادن صنعت طیور کشور بود که ۳۰ میلیون قطعه تخم مرغ نابود شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امروز دنیای ارتباطات و زبان تخصص است و کشاورزی باید از مرزهای خودکفایی گذشته و به سمت صادرات محور بودن پیش برد، خاطرنشان کرد: این کار با آرایش مدیران در وزارت جهاد کشاورزی تقریبا غیرممکن است. نداشتن استراتژی و عدم استفاده از تجارب مدیران و افراد با تحربه موجب عدم پیشرفت در این باره شده است.

وقتچی اضافه کرد: همه این موارد باعث شده کشور بجای نگاه علمی به کشاورزی به صورت مدیریت سنتی و ناکارامد اداره شود که نتیجه آن وضعیت نابسامان آب و خاک و هوا شده است که ایران را به کشور واردکننده کند. این مدیریت موجب شده ایران بیش از ۵۰ درصد از سبزی و صیفی‌جاتش به خاطر سومدیریت از بین برود و بیش از ۵۰ تن محصول چای ما در انبار باقی بماند ولی از خارج جایی وارد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه زمانی تولید کرم ابریشم بودیم که موجب افتحار ایران بود ولی الان به کمترین میزان تولید کرم ابریشم رسیدیم، ابراز داشت: ما با بحران آب روبه‌رو هستیم و مدیریت این بخش حتما باید به دست وزارت جهاد کشاورزی باشد چراکه بیشترین مصرف آب کشور در این بخش است و وزارت جهاد کشاورزی باید در این باره تعیین و تکلیف می‌کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز