خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام نوروزی در موافقت با استیضاح آخوندی:

استفاده از بازنشستگان در وزارتخانه جهادکشاورزی یکی از معضلات اصلی است

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۱۵۵

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از بازنشستگان در وزارتخانه جهادکشاورزی یکی از معضلات اصلی است، گفت: کارمندان وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای عملیات‌ها هیچ انگیزه‌ای ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حجت‌الاسلام حسن نوروزی در جلسه علنی صبح امروز مجلس که به بررسی طرح استیضاح وزیر جهادکشاورزی اختصاص داشت، در موافقت با استیضاح محمود حجتی گفت: از مواردی که در برنامه استیضاح آمده می‌توان به عدم توانایی در تنظیم بازار محصولات داخلی کشاورزی، عدم توجه به بازارهای صادراتی محصولات داخلی، عدم توجه به گزارشات سازمان‌های بازرسی و تخلفات اداری در دیوان عدالت اداری، عدم کارایی تعاونی ولیعصر که یک تعاونی روستایی از زمان طاغوت است که توسط وزارت کشاورزی احیا شده است، اشاره کرد.

نوروزی در ادامه تصریح کرد: برای اخذ مجوز تعاونی ولیعصر ۴۰۰ میلیون تومان اخذ شده، پنج میلیارد مدیرکل استان البرز برای واردات پرتقال در سال گذشته اخذ کرده و تا چه زمان دولت باید خسارت این لابی‌گری‌ها را بپردازد؟

نوروزی مدعی شد: برای احداث اراضی پرونده‌های بسیار زمین‌خواری وجود دارد و منشی معاون شما ۶۰۰ میلیون تومان رشوه برای اعطای مجوز زمین‌خواری دریافت کرده است. امروز هم نسبت به امور اراضی این مشکلات وجود دارد و ما اسناد این موضوع را داریم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان ادامه داد: عدم توجه در جذب بودجه مصوب سال ۹۷، عدم اجرای الگوی کشت و عدم حمایت از کشاورزان از دیگر موارد این استیضاح است. آقای وزیر شما برای کشت ارگانیک چه برنامه‌هایی دارید و تاکنون چه اقداماتی انجام دادید؟

وی گفت: عدم توجه به وضعیت کشاورزان زلزله‌زده در کرمانشاه و کرمان، عدم کنترل قیمت شکر و ورشکستگی کارخانجات شکر و چغندر قند به دلیل واردات بی‌رویه شکر، عدم توجه به صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و عدم شناخت از بازار محصولات کشاورزی، عدم حمایت از کشاورزان در مصرف بهینه آب از مواردی است که برای نمایندگان بسیار حائز اهمیت است. ۱۰ سال است کانال محمدیه رباط کریم در حال کار است اما برای بازسازی و احیای آن هیچ اقدامی انجام نشده و مردم بعد از ۱۰ سال همچنان با پمپ از آب استفاده می‌کنند.

نوروزی در رابطه با مدیران وزارت کشاورزی تصریح کرد: عدم استفاده از مدیران باسابقه کلان و متخصص در وزارت جهاد کشاورزی چیست؟ پس از عزل مهندس موسوی شما چه کسانی را و با چه تخصصی بر روی کار آوردید؟ استفاده از بازنشستگان در وزارتخانه یکی از معضلات اصلی است. این وزارتخانه باید چابک‌سازی شود.

وی افزود: ۵۰ درصد از محصولات باغی و صیفی پیش از رسیدن به دست مصرف‌کننده از بین می‌رود. برای واردات کود‌های غیراستاندارد مجوز صادر کردید و در خط ژنتیکی محصولات کشاورزی هیچ برنامه‌ای ارائه ندادید. کارمندان وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای عملیات‌ها هیچ انگیزه‌ای ندارند. در زمانی که زمین‌ها و مراتع از بین می‌روند سازمان جنگل‌ها کجاست.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان تصریح کرد: از موارد دیگر می‌توان به عدم توجه به تورم در قیمت‌گذاری محصولات استراتژی مثل گندم و عدم توجه به واردات محصولات تراریخته در کشور اشاره کرد که در برنامه ششم واردات آنها ممنوع اعلام شده و حکم به تولید محصولات ارگانیک داده شده است.

نوروزی افزود: عدم کارایی و آسیب جدی به بخش‌های مختلف کشاورزی مانند سیب از معضلات کشاورزان است. چرا سیب‌ها باید در کنار جاده‌ها بمانند و هیچ برنامه‌ای برای صادرات نداشته باشید. کشورهای مختلف در مسکو، چین و ترکیه برای برپایی نمایشگاه ده‌ها زمین خریداری کردند اما ما دو متر زمین هم به این منظور نداریم. دلیل آسیب جدی جنگل‌ها چیست و چرا برنامه‌ای برای آن ندارید؟ ۷۰۰ هکتار از اراضی رباط کریم توسط منابع طبیعی به یک سرمایه‌دار ترکمنستانی واگذار شده در حالی که این فرد پیش از این هم سابقه زمین‌خواری داشته است. چرا زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز