خبرگزاری کار ایران

غلامحسین اسماعیلی:

برای سالم‌سازی محیط دستگاه قضا با قاطعیت تمام با هر تخلفی برخورد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۳۱۳

آخرین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نشست، رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تبریک بمناسبت ایام ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) و نیز حلول سال نو و فرارسیدن بهار طبیعت و آرزوی سالی پر برکت برای مردم خوب، فهیم و بصیر و انقلابی کشورمان و همچنین تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی وقفه همکاران قضایی و اداری در طول سالجاری به بیان حدیثی از حضرت امام محمدباقر(ع) با این مضمون پرداخت که: هیچ جنبنده‌ای نیست مگر اینکه خداوند متعال روزی او را از مسیر حلال مقرر نموده باشد و این روزی براحتی و با عافیت به انسان می‌رسد اما حرام نیز بر انسان عرضه شود اگر از آن بهره ای بگیرد به همان میزان از روزی حلالش کاسته می شود و سپس طی سخنانی اظهار داشت: با استفاده از مفاد حکیمانه این حدیث شریف باید مدام مراقب باشیم تا در عرصۀ خطیر قضا در برابر حرام‌هایی که بما عرضه می‌شود، با عنایات حق تعالی و توسل به اهل بیت(ع) مواظب باشیم تا فریب نخورده و مرتکب حرام شویم.

در سالجاری با فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه بودیم که از آن جمله می‌توان به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی آن‌هم با تعدد نامزدها و انجام استعلامات مربوطه، اغتشاشات دی‌ماه و نیز حوادث تلخ خیابان پاسداران و ... اشاره کرد که در همه این موارد، همکاران ما در چارچوب وظایف محوله خوش درخشیدند و به رسالت خطیر خود عمل نمودند که جای بسی تقدیر دارد.

وی در ادامه سخنان خود به در پیش بودن تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: از آنجایی‌که در این ایام، شهروندان مبادرت به سفر می‌کنند لذا تأمین امنیت و آسایش آنان از اولویت خاصی برخوردار است و در همین راستا برنامۀ مدون کشیک در بخش‌های مختلف دادگستری کل استان تهران تهیه شده و همکاران در این ایام نیز به ارائۀ خدمات قضایی مشغول خواهند بود، البته در این خصوص رویکرد پیشگیری از وقوع جرم با اتخاذ تدابیر مناسب و با هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط قانونی در اولویت قرار داشته و اقدامات قضایی برای تامین امنیت در جامعه در مرحله بعدی صورت می‌گیرد و جا دارد در همین جا از کلیه قضات و کارمندان شریفی که در برنامه کشیک حضور خواهند داشت صمیمانه تشکر نمایم.

اسماعیلی با تاکید بر مقولۀ سالم سازی محیط دستگاه قضا اظهار داشت: این امر حائز اهمیت فوق العاده بوده و تا رسیدن به نقطۀ مطلوب با هر تخلفی و در هر سطحی با قاطعیت تمام و البته در چارچوب مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

در ادامه، رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اشارۀ مجدد به بودجۀ سال ۹۷ و محدودیت‌های ایجاد شده در آن برای قوه قضائیه و قضات توضیحات مبسوطی در این رابطه به جمع حاضر ارائه نمود و درگذشت ابوی گرامی پوریانی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران را تسلیت گفت.

این گزارش حاکی است، در ادامۀ نشست مطابق با دستور کار تنظیمی، مصوبات جلسۀ قبل بدقت پیگیری شد و پس از استماع اخبار مهم از ناحیۀ تنی چند از اعضای شورای معاونین، مباحث کارشناسی لازم انجام شد و در نهایت حسب مورد تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز