خبرگزاری کار ایران

نمازی در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی راه بدی برای تسویه حساب با دولت را انتخاب کرده‌اند/ دموکراسی حاکم بر کشور بر تعارف و روابط استوار است

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۳۵۹

یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره استیضاح سه وزیر کابینه دوازدهم گفت: استیضاح نشان داد نمایندگان از اوضاع و احوال وزراتخانه‌ها بی‌خبر هستنند که با گزارشات وزرا قانع شدند.

علی‌محمد نمازی در گفت‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره استیضاح سه وزیر راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشکالی که کاملا در این قضیه مشهود است عدم حاکمیت کارکرد حزبی در اداره کشور است که از جمله در مجلس شورای اسلامی نیز این خلا به خوبی حس می‌شود.

وی ادامه داد: امروز می‌بینیم نمایندگان سروسامانی ندارند و حتی شاید تعدادی از آنها بر اساس منافع، مصالح و ضروریاتی که دارند زد و بند کنند و به یک جمع‌بندی برسند تا فلان وزیر را استیضاح کنند. بارها مشاهده کرده‌ایم هنگامی که امضا برای استیضاح یک وزیر به حد نصاب می‌رسد و تحویل هیات رئیسه می‌شود چانه‌زنی‌ها آغاز می‌گردد و وزرا و همراهانشان سعی می‌کنند با نمایندگان به توافق برسند.

رئیس مجمع نمایندگان ادوار افزود: اگر توافق صورت گیرد استیضاح منتفی می‌شود و اگر توافقی حاصل نشود استیضاح وزیر به صحن مجلس می‌رود.

این نماینده مجلس ششم با بیان اینکه مهم است در جریان استیضاح مخالفان به طور جدی پای نظرات خود بایستند اظهار کرد: وقتی برای استیضاح یک وزیر امضا جمع می‌شود نمایندگان باید پای امضای خود بایستند اما با رفتارهایی که می‌بینیم فقط مدتی وقت خانه ملت را می‌گیرند که این یک اشکال عمده است و نبود سازوکار مشخصی را عیان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: چرا نمایندگان از اوضاع و احوال یک وزارتخانه بی‌خبرند و در روز استیضاح هنگامی که وزیر گزارش می‌دهد قانع می‌شوند و یا عده‌ای شاید به توافقاتی می‌رسند. مهمترین بعد این است که نمایندگان تسلط کافی بر قوانین و اوضاع کشور داشته باشند.

نمازی ادامه داد:‌ چرا سه وزیر را استیضاح می‌کنند آن هم سه وزیری که وزارتخانه‌شان اقتصادی است. این نشان دهنده آن نیست که نمایندگان از اوضاع اطلاعی ندارند.

وی تاکید کرد:‌ دموکراسی حاکم در کشور ما به معنای واقعی نهادینه شده نیست و بیش از هر چیز بر تعارف، مصلحت‌اندیشی و روابط استوار است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که چرا مجلس در انتهای سال تصمیم به استیضاح سه وزیر گرفت گفت: باید از نمایندگان سوال کنیم که چرا شب عید دست به استیضاح می‌زنند و چرا پای سه وزیر وزارتخانه‌های اقتصادی را به مجلس می‌کشانند. مردم مشکلاتی دارند که باید واقع‌بینانه به مسائل نگاه کرد. این رفتارها عدم تسلط نمایندگان را نشان می‌دهد.

نمازی ادامه داد: برخی‌ها بد راهی را برای تسویه حساب با دولت انتخاب کردند که نتیجه‌اش شکست مفتضحانه‌ بود. کجای دنیا هنگامی که هفت ماه از عمر یک دولت می گذرد شروع به استیضاح می‌کنند؟ حتما دیدید که نماینده‌ای گفت که هیچ گاه با دولت کنار نمی‌آیند. چرا باید این حرف‌ها را بزند؟ این تسویه حساب‌های شخصی به نفع کشور نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز