خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

استیضاح کم‌کم به مساله‌ای تکراری تبدیل شده است/ مردم ترجیح می‌دهند دولت کار کند و در جهت اصلاح امور قدم بردارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۴۱۲

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس گفت: بعضی نمایندگان طبیعتشان استیضاح کردن است و به طور مستمر به این رفتارها ادامه می‌دهند پرسش و پاسخ حق نمایندگان است به شرطی که قبح استیضاح گرفته نشود.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به اظهارنظرهای موجود درباره استیضاح وزرا عنوان کرد: این اظهارات بازتاب نتیجه استیضاح است و اشکالی هم ندارد. در واقع استیضاح وقتی به این شکل جدی می‌شود که نمایندگان در خصوص مردم احساس مسئولیت و پاسخگویی کنند و نتیجه استیضاح هم همان نظر مردم است؛ چراکه نمایندگان منتخب مردم هستند.

وی افزود: به نظر می‌آید از آنجایی که قانونگذاران این نتیجه را تایید کرده‌اند حداقل نفع استیضاح امر به معروف و نهی از منکر است. البته اگر تهمت، آبروریزی و بی‌اخلاقی در استیضاح دخیل نشود‌، می‌تواند مثبت باشد و جنبه هشداری هم دارد. اما کسانی که می‌گویند استیضاح نتیجه نداشته در واقع نتیجه مورد نظر آنها نبوده است. استیضاح شامل دو نتیجه است؛ حذف وزیر به طور کامل و هشدار برای اصلاح امور .

جلودارزاده افزود: بعد از این استیضاح وزیر از اطرافیانش و هم‌نظرانش مراقبت بیشتری می‌کند و به اصلاح امور می‌پردازد. در استیضاح اخیر هم خلافی صورت نگرفته هرچند بعضی عصبانی شدند اما وزرا هم جواب آنها را می‌دادند. من با استیضاح موافق نبودم؛ چراکه واقعا وقت مجلس گرفته شد. یعنی حدود دو روز وقت کمیسیون‌ها و نزدیک دو ماه وقت وزرا گرفته شد.

 وی در خصوص اظهارات امروز بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید گفت: احتمالا آقای پارسایی در حال حاضر عصبانی است و این مسائل را مطرح کرده است. بهتر است یکشنبه بار دیگر با ایشان صحبت کنید. اما بعضی افراد فکر می‌کنند اگر وزیری حذف نشود بگویند از اقتدار مجلس کاسته شده است ولی در واقعیت مجلس خوب، مجلسی است که قانونی عمل کند و هشدار دهد، تصمیم به حذف مرحله آخر است. استیضاح در هر صورت باعث می‌شود از جنگ سرد، تردید و دودلی جلوگیری شود اما نباید عادت و تکراری شود.

نماینده مردم تهران با اشاره به برخی نمایندگان که طبیعتی نقدکننده دارند، گفت: نمایندگان همیشه سوال و استیضاح می‌کنند اما آقای آخوندی برای چندمین بار استیضاح شدند و تکرار این امر از قبح مجلس کم می‌کند. چراکه بعضی نمایندگان طبیعتشان استیضاح کردن است و این امر هر دلیلی می‌تواند داشته باشد اما اکثرا برای رسیدن به خواسته‌هایشان از دولت انتخابی است.

وی با تاکید بر هشداری که استیضاح برای نمایندگان و دولت داشت، تصریح کرد: این وضعیت هشدار به دولت بود؛ چراکه از این به بعد باید نامه‌های نمایندگان را با دقت بیشتری بخواند. آنها نمایندگان ملت هستند و هشدار این استیضاح به مجلس هم این بود که در دولت قبل و دولت احمدی‌نژاد از این برنامه‌ها زیاد داشته است. اما در این دوره مردم توان این مساله را ندارند و ترجیح می‌دهند دولت کار کند و در جهت اصلاح امور قدم بردارد.

جلودارزاده در پایان گفت: مساله استیضاح کم‌کم به مساله‌ای تکراری تبدیل می‌شود و کارآمدی خود را از دست می‌دهد. اما در هر صورت شخصی که باید عبرت می‌گرفت، گرفت اما کسی که بخواهد ضربه بزند از استیضاح هم دست برنمی‌دارد و به طور مستمر به رفتارهایش ادامه می‌دهد هرچند منجر به خدشه‌دار شدن قبح مجلس شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز