خبرگزاری کار ایران

ظریف:

کشورهای خارجی نمی‌توانند برای مردم سوریه تعیین تکلیف کنند

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۸۸۸

وزیر امور خارجه تاکید کرد: تأکید ما بر این است که راه‌حل سیاسی باید در اختیار مردم سوریه باشد و کشورهای خارجی نمی‌توانند برای مردم سوریه تعیین تکلیف کنند، بلکه این کشورها فقط حداکثر باید کمک کنند که مردم سوریه در کنار هم به راه‌حل سیاسی دست یابند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف پس از نشست سه‌جانبه با همتایان روس و ترک خود در آستانه درباره روند سوریه گفت: این اولین نشست وزرای امور خارجه روند آستانه بود که تحولات و دستاوردهای ۱۴ ماه گذشته را بررسی کردیم و همین‌طور کارهایی که باید برای رسیدن به راه‌حل سیاسی در سوریه و مبارزه با تروریسم صورت گیرد را مورد گفت‌وگو قرار دادیم.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های خوبی در حوزه انسان‌دوستانه و ضرورت هماهنگی و همکاری هر سه کشور برای کمک به راه‌حل سیاسی صورت گرفت، اظهار داشت: تأکید ما بر این است که راه‌حل سیاسی باید در اختیار مردم سوریه باشد و کشورهای خارجی نمی‌توانند برای مردم سوریه تعیین تکلیف کنند، بلکه این کشورها فقط حداکثر باید کمک کنند که مردم سوریه در کنار هم به راه‌حل سیاسی دست یابند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: این هدفی است که در آستانه بر اساس واقعیات روی زمین دنبال کردیم و از این طریق هم توانستیم هم با تروریسم مبارزه کنیم و هم خشونت‌ها را کاهش داده و هم به سمت راه‌حل سیاسی حرکت کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز