خبرگزاری کار ایران

سرکنسول ایران در اربیل:

بمباران شیمیایی حلبچه با حمایت برخی قدرت‌ها و سکوت غمبار مدعیان حقوق بشری همراه بود

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۹۳۱

سرکنسول ایران در اربیل تاکید کرد: بمباران شیمیایی حلبچه با حمایت برخی قدرت‌ها و سکوت غمبار مدعیان حقوق بشری و مجامع بین‌المللی همراه بود.

به گزارش ایلنا، مرتضی عبادی در سی و سومین سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه توسط دولت بعث عراق در یادداشتی نوشت: سالروز بمباران شیمیایی حلبچه از حوادث تلخی است که هر انسان آزاده‌‌‌ای را اندوهگین می‌کند، این واقعه تاسف‌بار که با حمایت برخی قدرت‌ها و سکوت غم‌بار مدعیان حقوق‌‌‌بشری و مجامع بین‌‌‌المللی همراه بود هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد.

منع تولید و کاربرد سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح شیمیایی یکی از سیاست‌‌‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران است و ِلذا ضمن محکومت کاربرد این قبیل تسلیحات، حذف آن از زرادخانه‌‌های نظامی کشورها را ضروری می‌داند.

گرامیداشت پنج هزار شهید و بیش از ده هزار مجروج حلبچه فرصت مغتنمی است تا ضمن تلاش برای تحقق جهانی خلع سلاح شیمیایی، مسئولیت حقوقی و اخلاقی جامعه بین‌‌‌المللی در جبران بخش ناچیزی از صدمات مصدومین شیمیایی یادآوری شود.

اینجانب که برخی از هموطنانم به ویژه اهالی شریف شهرستان سردشت از قربانیان حملات شیمیایی صدام‌‌اند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت و مقاومت و مظلومیت همه شهیدان و جانبازان شیمیایی مراتب همدردی عمیق خود را با خانواده‌‌‌های معزز شهدای این فاجعه غم‌‌انگیز اعلام می‌‌دارم و به روح بلند شهدای گرانقدر حلبچه درود می‌‌‌فرستم و سلامتی و صبوری خانواده محترم شهدا و مجروحین را از خداوند متعال مسئلت دارم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز