خبرگزاری کار ایران

بیادی در گفت وگوبا ایلنا:/تکرار/

گفت‌وگوی ملی باید بین جمعی از مسئولان صورت پذیرد/ اگر احزاب اثرگذار بودند، دولت اینگونه با بحران رو‌به‌رو نبود

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۳۳۱

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی گفت: گفت‌وگوی ملی بین مردم معنی ندارد بلکه این گفت‌وگو باید بین جمعی از مسئولان دلسوز، آکاه و انقلابی صورت پذیرد.

حسن بیادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی خود از تحولات سیاسی و اجتماعی سال ۹۶ گفت: ریشه ناهنجاری‌های دی ماه سال گذشته بیشتر نابسامانی اقتصادی و سیاسی است که منجر به اعتراضات شد. به طور خوشبینانه ٢٠ درصد خواسته مردم بخاطر فقر بود و ٨٠ درصد اعتراضات به نحوه مدیریت اجرایى بعضی از عناصر سست عنصر، بی‌تدبیر، تبعیض و عدم شایسته سالاری در انتخاب مجریان امور بود.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه یکی از عوامل مهم و اساسی در کنترل این ناهنجاری‌ها، توسعه عدالت اجتماعی و استفاده منصفانه و عادلانه از دارائیها و درآمدهای عمومی کشور است، اظهار کرد: در چنین شرایطی ضرورت موضوع وحدت مسئولان بسیار مهم و در حد اضطرار است چراکه اهمال، سهل انگاری و بی‌توجهی به حقوق شهروندی مردم خسارات زیان‌باری را در آینده نه چندان دور ببار خواهد آورد.

وی تصریح کرد: مسئولان کشور با رفع تبعیض و شایسته سالاری در مدیریت اجرایی، استقرار عدالت اجتماعی مخصوصاً در زمینه بیمه سلامت و اشتغال که موجب رفاه عمومی میشود، می‌توانند بعضی از این کاستی‌ها را جبران کنند.

بیادی درباره ضرورت گفت‌وگوی ملی در شرایط امروز جامعه نیز گفت: گفت‌وگوی ملی معنی ندارد. مگر همه مردم مشکل دارند که باهم گفتگو و تفاهم کنند؟ مشکل اساسی در بین جمعی از  مسئولانی است که بخاطر تمامیت خواهی و آثار زیانبار قدرت دچار توهّم شده‌اند. بعضاً اجرای امور دست مدیران سست عنصر و جمعی خسته از مسائل انقلاب می‌باشد که فساد خانمان برانداز اداری حاصل و نتیجه مدیریت آنان است که باعث جلوگیری از توسعه، تولید و اشتغال و کلاً عدم استقرار عدالت اجتماعی می‌شوند. بنابراین گفت‌وگو باید بین جمعی از مسئولان دلسوز، آکاه و انقلابی صورت پذیرد.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در ادامه با تاکید بر بحران سیل بی‌اعتمادبی و ناامیدی مردم نسبت به مسئولان گفت:یکی از معضلات جامعه این است که مردم اعتماد خود را نسبت به مدیران مستقر در سه قوه از دست داده‌اند و امیدی به خیر آنان ندارند. سوء مدیریت و ایجاد فساد و تبعیض در اجرای امور، به اعتماد ملی مردم نسبت به مسئولان خدشه وارد کرده است. پس بنابراین جلب رضایت عمومی مردم با رفتار و تدابیر منطقی و جایگزین مدیران شایسته و مقتدر و دلسوز بجای بعضی از مدیران منحرف متصل به باندهای قدرت و ثروت می‌تواند بخشی از مشکلات عمومی را حل کند.

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد سال ٩٧ گفت: فکر نمی‌کنم با این بی‌تدبیری‌ها اوضاع اقتصادى سال ٩٧ بهتر از سال گذشته باشد. بنظرم مدیریت اقتصادی کشور از ریل اصلى و قانونى خود خارج شده و نوعا از طریق باندها که از سارقین بدترند اداره می‌شود. دلیل بر این مدعا جریانات سیاسى و اقتصادى در چندماه گذشته است مانند جلوگیرى غیر منطقى واردات خودرو ، بالارفتن تعرفه‌ها و قیمت نامربوط ارز و کاهش ارزش پول ملی.

بیادی یکی از مشکلات اساسی کشور را عدم وجود احزاب فراگیر دانست و تصریح کرد: یکی از پارامترهای مهم مدیریت جامعه در جهان کنونی استقرار احزاب و موثر و فراگیر و گروههای سیاسی اجتماعی با مدیریت‌های پارلمانی است. اگر نقدها و انتقادها و پیشنهادات احزاب ما اثر گزار بود دولت اینگونه بر خر مراد خود سوار نبود و این معضلات پیش نمی‌آمد.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه جمعی از مسئولین ما مردم و احزاب را فقط برای مرگ بر فلانی و یا درود بر فلان‌کس و نه برای مشارکت دادن عمومی مردم برای اجرای کارها توسط خودشان و توسعه کارآمدی بخش خصوصی و کنار گذاشتن تفکر مدیریت دولتی و یا صرفاً برای حضور حداکثری بر سر صندوقهای رأی در زمان انتخابات می‌خواهند. بعضی از  مدیران و سران اجرایی یادشان رفته که باید «برای مردم» مدیریت و خدمت کنند نه «بر مردم» حکومت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز