خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

باید به سمت فضای مجازی با پایگاه ملی حرکت کنیم/ پیش‌بینی سهم ۹۰ درصدی مشاغل مربوط به فضای مجازی در آینده

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۳۷۱

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ممکن است در آینده ۸۰ تا ۹۰ درصد مشاغل را مشاغل فضای مجازی تشکیل دهند.

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به برگزاری  نشست غیرعلنی امروز مجلس با محوریت فضای مجازی و استماع گزارش دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد: در جلسه صبح امروز در رابطه با مسائل فضای مجازی و اهمیت آن در زندگی بشر و توسعه جامعه مدرن انسانی مباحثی مطرح شد و نمایندگان هم در این رابطه دیدگاه‌های خود را عنوان کردند و آقای فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی هم گزارشی ارائه کرد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت آن است که فضای مجازی خواه ناخواه در زندگی امروز توسعه پیدا کرده و ما باید رویکردی داشته باشیم که بتوانیم با بهره‌گیری این امکانات در جهت پیشرفت کشور استفاده کنیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت اینکه اگر به سمت تاسیس فضاهای مجازی با بیس ملی حرکت نکنیم، در حقیقت به نوعی اطلاعات‌مان را به خارج از کشور منتقل می‌کنیم.

عابدی بیان این اینکه به نظر می‌رسد نوعی مستعمره جدید در حال شکل‌گیری است، گفت: امروز بسیاری از کشورها که وابستگی فراوانی به گوگل، آمازون و برخی دیگر از این غول‌ های فضای مجازی دارند با توجه به آنکه مدیریت اطلاعات در اختیار این ابرشرکت‌ها است در آینده ممکن است با مشکلاتی روبرو شویم.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه ممکن است در آینده ۸۰ تا ۹۰ درصد مشاغل را مشاغل فضای مجازی تشکیل دهند یادآور شد: در این راستا نوع بیمه دادن و بازنشستگی و سایر قوانین کار باید بر اساس قوانین فضای مجازی تغییر کند و در این جلسه نیز به مباحثی در این رابطه اشاره شد.

عابدی در پاسخ به اینکه آیا موضوع فیلترینگ تلگرام و برخی دیگر از اپلیکیشن فضای مجازی در جلسه علنی مطرح شد، گفت: درباره بحث فیلترینگ باید دقت کنیم کدام یک از این اپلیکیشن‌ها در زندگی اقتصادی ما نقش حیاتی ندارند و کدام یک می‌تواند باعث انتقال اطلاعات به خارج از کشور شوند که باید آن را مدیریت کنیم و آنچه مسلم است باید به سمت فضای مجازی با پایگاه ملی حرکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز