خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور:

شادی مردم را به رسمیت بشناسیم/با پارازیت نمی‌توان سخنان مردم را نشنیده گرفت/ تظاهرات و اعتراض را قبول داریم

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۳۹۷

رئیس‌جمهور گفت: ما تظاهرات و اعتراض را قبول داریم، اما نباید خانواده ها بترسند و کار و بازار تعطیل شوند. ما باید شنوای مردم باشیم. سخنان مردم فرکانس خاصی ندارد به سمت همه می‌رود حالا بعضی پارازیت می‌اندازند و گوش نمی‌دهند اما در نهایت آنها هم باید بشنوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پایان آخرین جلسه هیات دولت در سال ۹۶ با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ما برای اولین بار در سال ۹۶ در تولید گاز توانستیم به همسایه‌هایمان نزدیک شویم و حتی از آنها جلوتر برویم.

روحانی با بیان اینکه تولید گاز در پارس جنوبی در چهار سال گذشته از ۲۸۵ میلیون متر به ۵۵۵ میلیون متر رسیده است، گفت:‌ تولید گاز ما در این سال‌ها حدود دو برابر شده و ما امسال نیازی نداشتیم که از کشوری واردات داشته باشیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: در سال ۹۶ ، ۵ فاز در پتروشیمی افتتاح کردیم و در سال ۹۷ هم ۵ مجتمع دیگر افتتاح خواهد شد که این نشان از حرکت کشور به سمت رونق اقتصادی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت بیان کرد: صادرات ما نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته اما واردات ما نسبت به پارسال بیشتر شده است.

وی ادامه داد: من وقتی به آمارهای ریز مراجعه می‌کنم، آمارها خوشحال‌کننده است به عنوان مثال صادرات ما در پتروشیمی یک میلیارد دلار کمتر شده و در مواد معدنی صادرات ما کاهش یافته است اما این آمار و این کاهش از این بابت که به تولیدات پایین دستی در کشور اختصاص یافته خوشحال‌کننده و مثبت است.

روحانی با بیان اینکه در کالاهای سرمایه‌ای ۲۷ درصد رشد داشته‌ایم، بیان کرد: به عنوان مثال در تولیدات خودرو از یک میلیون و ۳۰۰ هزار به یک میلیون و ۶۰۰ هزار رسیده‌ایم و این به تولید داخل کمک می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ‌با بیان اینکه ترکیب واردات ما به گونه‌ای است که برای ما نگران‌کننده نیست، تصریح کرد: وضعیت حمل و نقل کشور در شرایط بهتری قرار گرفته و ما امسال راه‌آهن همدان را افتتاح کردیم و امیدوار هستیم که در روزهای آخر سال راه آهن کرمانشاه را متصل کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در سال آینده در سه استان آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی و گیلان خط راه‌آهن افتتاح خواهد شد و در این زمینه طرح‌های مهمی را برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم.

روحانی با اشاره به سفر فروردین ماه خود به جمهوری آذربایجان از امضای قرارداد و سرمایه‌گذاری‌های مشترک خبر داد و گفت: در سفر به هند هم سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی خط راه آهن به چابهار و زاهدان بررسی شد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه سال ۹۶ در تاریخ ایران از لحاظ افتتاح خط راه آهن رکورد زده است، گفت: ۵۱۶ کیلومتر خط راه آهن جدید افتتاح شده و ۷۰۰ خط راه آهن دوم و سوم افتتاح شده است که مجموعا بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر خط راه آهن احداث شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در تولید بنزین به سمت خودکفایی رفته‌ایم تصریح کرد:‌ یک فاز پالایشگاه خلیج فارس افتتاح شده و فاز دوم و سوم آن هم با تولیدات ۳۶ میلیون لیتر بنزین و ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل تا پایان سال آینده افتتاح خواهد شد که حتی می‌توانیم صادرات بنزین را هم انجام دهیم.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در بخش مسکن در سال ۹۶ بیان کرد: در سال گذشته مشکلات بخش مسکن تا حدودی رفع شده و در چند ماه آخر سال فروش مسکن ۱۹ درصد افزایش یافت و به رونق بازار مسکن کمک کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال آینده در بافت فرسوده حرکت جدیدی آغاز می‌کنیم که استارت آن در دهه فجر زده شد، گفت: در زمینه محیط زیست هم گام‌های خوبی خواهیم داشت. نوسازی حمل و نقل‌های شهری در حال انجام است که در سال آینده  در این زمینه رکورد خواهیم زد.

وی تاکید کرد: کشور ما در رشد و مقایسه با کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه در شرایط مناسبی است. از لحاظ عدالت هم قدم‌های خوبی برداشته شده است. در سال گذشته حقوق کارگران و کارمندان از تورم بیشتر بوده که خود این مسئله نشان‌دهنده عمل به عدالت است . در واقع  حداقل حقوق کارگران بیشتر از افزایش آن بوده است. البته همان طور که رهبری هم فرمدند در زمینه عدالت باید قدم‌های بیشتری برداریم.

روحانی با اشاره به اینکه سال آینده سال رشد و توسعه و عدالت خواهد بود، گفت: برنامه‌هایی داریم که در  اوایل سال ۹۷ آنها را توضیح خواهیم داد. البته در کنار این پیشرفت‌ها روزهای غمباری هم داشتیم. هم در زمین هم آسمان و هم در دریا و از دست دادن هم وطنانمان بسیار تاسف آور بود. چه در کرمانشاه و چه در سانچی و چه دنا مردم نشان دادند چگونه پشت یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: مردم ما به خوبی در این حوادث نشان داده‌اند چقدر نوع‌دوست هستند و همه جا با همه وجود به میدان آمدند از برف و کوه و آتش نهراسیدند و برای پیدا کردن هموطنان با رشادت به میدان رفتند. مردم به خوبی بین اعتراض و اغتشاش مرز قائل شدند و دولت هم اعتراض آنها را به رسمیت شناخت. اما تخریب اموال عمومی و بی‌نظمی قابل قبول هیچکسی نخواهد بود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه مردم در تظاهرات میلیونی این را نشان دادند که از اغتشاش و بی‌نظمی دوری می‌کنند، خاطرنشان کرد:‌ ما تظاهرات و اعتراض را قبول داریم، اما نباید خانواده ها بترسند و کار و بازار تعطیل شوند. ما باید شنوای مردم باشیم. سخنان مردم فرکانس خاصی ندارد به سمت همه می‌رود حالا بعضی پارازیت می‌اندازند و گوش نمی‌دهند اما در نهایت آنها هم باید بشنوند.

وی با بیان اینکه مردم انتقادات و پیشنهاداتی دارند که باید به آنها گوش داد و عمل کرد، گفت: با عمل بهتر می‌توانیم همبستگی را اثبات کنیم. بدخواهان ما در سال ۹۶ شکست های کم نظیری را تجربه کردند. آنجا که گفتند ایران به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است، جهان در مقابل آنها ایستاد.

روحانی یادآور شد: زمانیکه خواستند پرونده ایران را به سازمان ملل ببرند و بگویند ایران حقوق بشر را رعایت نمی کند، هیچ کس به آنها جواب مثبت نداد. زمانی که خواستند به قدس اهانت کنند هم موفق نبودند ما در سال گذشته اقدامات خوبی که در منطقه کردیم که یکی از آنها نابودی گروهک خطرناک داعش بو ، ما تشکر می‌کنیم از تلاش مردم و از همه عزیزانی که در این سرزمین برای دفاع از ایران و همه مردم جهان در برابر داعش خون دادند.

وی با بیان اینکه نابودی داعش هدیه به بشریت بود، گفت: ثبات منطقه هدف مهم ما بوده است و رابطه ما با جهان هدف است، چه امریکا بخواهد چه نه؛ چه کشورهای کوچک بخواهند چه نه؛ ما با جهان تعامل سازنده خواهیم داشت اما همواره حافظ منافع ملی خواهیم بود. من در پایان از رهبری تشکر می‌کنم به خاطر تمام حمایت‌ها از دولت یازدهم و دوازدهم، ما همواره به حمایت رهبری نیازمندیم. از مجلس متشکریم که به دولت دولت رای قاطع دادند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: از مجلس بابت استیضاح زیبنده که حق آنها بود و بازهم با قاطعیت به دولت رای دادند متشکریم. ما با همکاری یکدیگر می‌توانیم مسیر پیشرفت را طی کنیم. از رسانه‌ها خبرنگاران و عکاسان تشکر می‌کنم، از کسانیکه واقعیت‌ها را به دنیا منعکس می‌کنند؛ چه رسانه‌های همدل و چه منتقد. چه آنهایی که با لحن زیبا انتقاد می‌کنند و چه  آنهایی که لحنی متفاوت دارند در هر حال همه برای دلسوزی تلاش می‌کنند. همه کاری کنیم سال آینده سال خوشحالی و نشاط برای همه مردم باشد.

وی گفت: همانگونه که ما اعتراض را به رسمیت می‌شناسیم شادی مردم را هم به رسمیت بشناسیم. باید بتوانیم کشوری سرافراز  داشته باشیم و همواره خادم ملت خودمان و همه انسان‌ها در جهان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز