خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در جمع خبرنگاران:

ان‌شاءالله سال آینده «رفع‌حصر» رخ می‌دهد/ اقدامات خوبی در شورای عالی امنیت ملی انجام شده است/ از بازداشت هیچکسی خوشحال نمی‌شوم

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۴۴۴

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: برخی این تصور را داشتند که پایان سال٩٦ تصمیم رفع حصر نهایی شود ولی اتفاقی رخ نداد اما انشاءالله برای سال آینده این مهم هم رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درباره رفع حصر گفت: در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اقدامات خوبی صورت گرفته است  

وی تاکید کرد: برخی این تصور را داشتند که پایان سال٩٦ تصمیم رفع حصر نهایی شود ولی اتفاقی رخ نداد اما انشاءالله برای سال آینده این مهم هم رخ می‌دهد.

معاون اول رئیس جمهور درباره ایجاد امید در جامعه گفت: صداوسیما و سایر دستگاه‌ها می‌توانند در شاد کردن مردم  اقدامات مهمی را انجام دهند.

جهانگیری در حاشیه آخرین جلسه هیأت دولت در سال ۹۶ و در جمع خبرنگاران با بیان این که اشتغال و معیشت مردم را مهمترین چالش دولت در سال آینده خواهد بود، گفت: باید در سال آینده برای این موضوع برنامه‌های جدی تدوین کنیم که مهمترین آنها افزایش سرمایه‌گذاری است. ما نیازمند این هستیم که بخش خصوصی و شرکت‌های دولتی منابع خود را به سمت سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها  بیاورند و پس از آن به دنبال سرمایه‌گذاری خارجی باشیم.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین نیاز سرمایه‌گذاری و امنیت آن است هیچ نهادی نباید مانع فعالیت بخش خصوصی شود و مهمترین پیام سیاست‌های اصل ۴۴ هم همین است که توسعه بخش خصوصی هیچ مشکلی را به وجود نخواهد آورد.

جهانگیری تاکید کرد: ایران مزیت‌های زیادی برای جذب منابع خارجی دارد، نظام بانکی باید در سال آینده نقش جدی‌تری را ایفا کند،  امروز در دولت مصوبه‌ای را داشتیم که بر اساس آن برای چین خط فاینانس ۱۰ میلیارد دلاری ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه درآمد مردم در سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است، گفت: ما نیازمند سیاست‌های اصلاحی هستیم تا طبقات ضعیف و قشر حقوق بگیر که قدرت خریدشان کاهش یافته، افزایش پیدا کند.

جهانگیری با یادآوری این مطلب که دولت دوازدهم از ابتدای کار خود تحت فشار سیاسی قرار داشت، اظهار داشت تمایل دارم دولت در فضای آرامی کار را ادامه دهد اما اگر شرایط اقتضا کند در میدانی که فراهم شود، مسائل را بیان خواهم کرد اما فعلاً ترجیح می‌دهم در آرامش ادامه دهیم. کشور با چالش‌های بزرگی روبرو است برخی از مشکلات کشور به ابرچالش تبدیل شده است.

وی افزود: مسئله آب امروز به مسئله‌ای سیاسی، اجتماعی و امنیتی تبدیل شده است. راهکار مسائل مختلف کشور، راهکار سیاسی است و امروز راهکار فنی و تکنیکی چندان کارایی ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر این رئیس‌جمهور بارها اعلام کرده‌اند در مسئله قوای نظامی با کسی مدارا نخواهیم کرد نظر شما در این باره چیست، گفت: بر سر آنچه که بر اساس دکترین دفاعی کشور تنظیم شده است، مذاکره نخواهیم کرد. تجربه به ما ثابت کرده است که در شرایط سخت تنها می‌مانیم. قدرت دفاعی ما برای دفاع از ملت و منطقه است  و بر سر آن مذاکره نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما هشت سال جنگ داشتیم و زیر موشک و  بمباران بودیم،  برای تهیه موشک به همه همه متوسل شدیم اما امروز جوانان خودمان به این قدرت دست پیدا کردند، دولت و ملت ایران با هیچ کشوری مذاکره نکرده و نمی کند.

معاون اول رئیس‌جمهور درباره بازداشتی‌های اخیر کشور گفت: از بازداشت هیچکسی خوشحال نمی‌شوم ولی بدانید اقدامات به موقع انجام ندادن آسیب‌های زیادی دارد و حکمی که دادگاه منتشر کردن است برای مدت‌ها قبل بوده است اما آنقدر تعلل شده که به مساله روز سیاسی کشور تبدیل شده است باید در  هرموضوعی در موقع آن تصمیم‌گیری شود.

وی در خصوص خروج آمریکا از برجام عنوان کرد: دولت از مدت‌ها قبل برای همه حالت‌هایی که برای برجام ممکن است به وجود آید، سناریوهایی را پیش بینی کرده است اما امیدواریم غربی‌ها و آمریکائی‌ها اشتباه نکنند و از فضای به وجود آمده برای تعامل با ایران استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز