خبرگزاری کار ایران

قاسمی:

ادعای محمد بن سلمان درباره حضور رهبران القاعده در ایران دروغی بزرگ است

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۸۷۶

سخنگوی وزارت امور خارجه به ادعای محمد بن سلمان درباره حضور رهبران القاعده در ایران واکنش نشان داد و آن را دروغی بزرگ خواند.

 

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات ناشیانه و متوهمانه محمد بن سلمان در مصاحبه با شبکه ان‌‌بی‌‌سی گفت: ادعای بن سلمان درباره حضور رهبران القاعده در ایران دروغی بزرگ است. او نمی‌‌تواند با این دروغ‌‌پراکنی‌های ناشیانه نقش دولت و حاکمان عربستان را در ایجاد خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی تاریخ معاصر و حوادث تروریستی مهمی همچون ١١ سپتامبر را کتمان کند. 

وی افزود: در سال‌های اول حمله ایالات متحده امریکا به افغانستان و متواری شدن نیروهای القاعده و حضور برخی از آنان در منطقه و کشور عربستان، تعدادی از آنها به صورت خودخواسته و غیرقانونی از طریق برخی مرزهای زمینی طولانی ایران با کشور افغانستان وارد ایران شدند که دستگیر و متناسب با نوع مدارک و تابعیت‌‌شان تحویل دولت‌های خود آنها شدند که از آن جمله تعدادی از خانواده بن لادن بود که به دلیل دارا بودن مدارک و تابعیت کشور عربستانی سعودی، موضوع به اطلاع دولت عربستان رسید که با هماهنگی آنها دختر بن لادن تحویل سفارت عربستان در تهران شد و نظر مقام‌های سعودی این بود که سایر اعضای خانواده بن لادن از همان مرزی که از آن به صورت غیرقانونی وارد ایران شده بودند، اخراج شوند که طبق خواسته آنان به همین شکل عمل شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بن سلمان در سفر به آمریکا به طرز وقیحانه‌‌ای تلاش می‌‌کند از هر وسیله‌‌ای برای هموار کردن مسیر رسیدن به تاج و تخت استفاده کند، اظهار داشت: ظاهرا سرازیر کردن صدها میلیارد دلار ثروت مردم عربستان به جیب صنایع تسلیحاتی آمریکا کافی نبوده و باید فکری هم برای پاک کردن سوابق اثبات شده حمایت حاکمان کنونی سعودی از تروریسم و افراط‌‌گرایی بکند، اما او در مصاحبه اخیر نشان داد دروغگویی ناشی و کج‌‌فهم است که حتی به درستی تاریخ و فرهنگ کشورش را نیز نمی‌‌شناسد.

قاسمی با بیان اینکه تاسیس سازمان تروریستی القاعده توسط نهادهای اطلاعاتی عربستان و ارتباط سیستماتیک با آنان بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: بخش منتشر شده گزارش طبقه‌‌بندی آمریکایی‌‌‌ها در مورد حادثه ١١ سپتامبر بیانگر بخشی از این حقایق غیرقابل تغییر است که نشان می‌‌‌دهد بسیاری از مقام‌ها و افرادی که هم‌‌آکنون در عربستان در مسندهای گوناگون به حکمرانی مشغولند، در این حادثه نقشی آشکار  و عیان داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز