خبرگزاری کار ایران

روحانی با تبریک فرارسیدن نوروز ۱۳۹۷ به سران ۹ کشور منطقه‎:‎

عید نوروز بشارت‌دهنده صلح و دوستی است/ امیدوارم جهان به دور از هر گونه خشونت، افراط‌گری و جنگ باشد

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۹۸۰

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن سال ۱۳۹۷ هجری شمسی و عید سعید باستانی نوروز را به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پیام‌های جداگانه خود خطاب به سران ۹ کشور منطقه که نوروز را جشن می‌گیرند، اظهارداشت: نوروز، این آیین کهن و پررمز و راز، رویدادی بس شگرف و سرشار از شعف و شادمانی و برخاسته از اندیشه، تمدن و فرهنگ غنی پیشینیان فرهیخته ماست که از خود میراثی چنین گرانبها برجای گذاشته‌اند. فصل بهار و عید نوروز با رنگ و عطر خود می‌آید تا پیام‌آور زیبایی، طراوت و تازه شدن جان طبیعت و بشارت‌دهنده صلح و دوستی باشد.

رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد به واسطه آمدن بهار، جهان برای تمامی انسان‌ها و به ویژه مردم منطقه، همراه با یکدلی و یکرنگی، ریشه‌کن شدن اختلافات قومی و مذهبی و توأم با آرامش و به دور از هر گونه خشونت و افراط‌گری و جنگ باشد.

روحانی تاکید کرد: ما دولت‌ها و سیاستمداران می‌توانیم با الهام گرفتن از این عید سراسر زیبایی و برکت، صلح، اتحاد و عدالت را برای ملت‌هایمان به ارمغان آورده و در جهت نیل به آن تلاش نماییم.

رئیس‌‌جمهور در پایان پیام خود خطاب به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان، سالی سرشار از شادکامی و بهروزی را برای مردم این کشورها آرزو کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز