خبرگزاری کار ایران

کریمی اصفهانی با اشاره به شعار امسال؛ /تکرار/

به جای مچ‌گیری، دست تولیدکنندگان را بگیریم/ کالاهای داخلی باید با مشابه خارجی خود رقابت کنند

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۰۲۳

یک فعال سیاس اصولگرا درباره شعار سال که «حمایت از کالای ایرانی» است، گفت: باید موانع تولید مرتفع شود و به جای این که مچ تولیدکننده را بگیریم، دستگیر آن باشیم.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره فرمایشات رهبری به مناسبت سال نو و همچنین شعار امسال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» گفت: معتقدم برای اینکه کالای ایرانی مورد حمایت قرار بگیرد همان‌طور که رهبری فرمودند نباید فقط نگاه‌هامتوجه دولت باشد بلکه  قوه مقننه، قوه قضائیه، همه دستگاه‌های نظام و آحاد مردم باید برای این که شعار محقق شود درگیر و همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: عملی شدن این شعار فقط به این صورت نیست که تولیدکننده فضا را سر و سامان دهد،‌ بلکه باید فضای تولید را به طریقی آماده کرد که قوانین برمبنای آن تدوین شود.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار با بیان اینکه هر نوع مانعی که بر سر راه تولید است باید رفع شود، عنوان کرد: باید امنیت سرمایه‌گذاری، شغلی و مسائلی که مربوط به تولید است، تأمین شود که مجموعه این‌ها می‌تواند به تولید درست منجر شود. وزارت اقتصاد و دارایی نباید به صورت جزیره‌ای عمل کند،‌ آنجا که لازم است باید ملاحضاتی داشته باشند تا تولید جان بگیرد.

کریمی اصفهانی با اشاره به نقش بانک‌ها در امر تولید و اشتغال گفت: تولید به تنهایی مقرون به صرفه نیست، از طرفی هم افراد بدون کمک نمی‌توانند دست به تولید بزنند بنابراین مانند اقصی نقاط دنیا که بانک‌ها نقش بسزای در تولید دارند، در کشور ما هم این بخش به کمک تولید بیاید.

وی افزود: با این نرخ‌هایی که برای تولید داده می‌شود قطعا اتفاق خاصی در تولید رخ نمی‌دهد،‌ بانک باید تسهیلات مقرون به صرفه‌ای به تولیدکنندگان دهد. بانک‌ها باید از این وضعیت تجاری خارج شوند و اگر بر تولید متمرکز شوند قطعا اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: بانک باید بر تولیدکنندگانی که تسهیلاتی را دریافت می‌کنند، نظارت داشته باشند؛ یعنی با نظارت کامل بر این تسهیلات در بخش کشاورزی ۴ درصد، تولید ۸ درصد و واردکننده ۱۱ درصد باشد در غیر این صورت نعمتی که برای نوسازی، تولید سایر مسائل از آن صحبت می‌کنیم قطعا به بدبختی تبدیل خواهد شد.

وی یادآور شد: اگر نظارت کافی وجود نداشته باشد، افراد وام‌هایی می‌گیرند و به زمین و خانه تبدیل می‌کنند، وثیقه‌ها باید درست ارزش‌گذاری شوند،‌ نه این که وثیقه‌ای ۲ میلیارد قیمت داشته باشد ۲۰ میلیارد قیمت بگذارند ،‌حتما دستگاه باید مجازاتی برای افراد خاطی در نظر گرفته شود.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه دولت باید موانعی که بسیار زیاد است را مرتفع کند، عنوان کرد: ‌مثلا سازمان استاندارد باید به نظام کمک کند تا کیفیت تولید بالا برود باید به جای مچ گیری در امر تولید، دست تولیدکننده را بگیریم. اگر در انتهای سال مشاهده می‌کنیم آمار مچ گیری بالا رفته است نشان‌دهنده آن است که استاندارد موفق نبوده است.

وی تاکید کرد: یکی از موانعی که در تولید وجود دارد؛ فساد است. قوای مجریه، مقننه و قضائیه باید نظارتی تام و تمام مسئولان متخلف داشته باشند.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار خاطرنشان کرد: همین اینکه بگوییم مردم کالای داخلی مصرف کنند درست نیست،‌  کالای داخلی باید با مشابه خارجی خود بتواند رقابت کند تا مردم تشویق به خرید شوند.

وی با بیان اینکه مطالبی که رهبری فرمودند می‌تواند رافع بسیاری از مشکلات باشد، گفت: ملت باید بدانند اگر در منزل بیکاری دارند به این دلیل است که از تولید داخلی حمایت نمی‌کنند و اگر این عدم حمایت استمرار داشته باشد، قطعا تعداد بیکاران ادامه خواهد داشت.

کریمی اصفهانی افزود: اگر کالای داخلی مصرف کنیم، بیکاری که معضل جامعه است رفع خواهد شد که به موازات آن بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را شاهد نخواهیم بود. با مصرف کردن کالای خارجی کار برای کشورهای خارجی فراهم می‌کنیم، همان‌طور که امروز کشور چین را آباد کردیم و برای کارگران آنجا شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌هایی که به تولید مربوط می‌شوند نباید جزیره‌ای عمل کنند، عنوان کرد:‌ این که فقط بگوییم درصدی از بودجه را تامین کرده‌ایم کافی نیست،‌ اگر فکر درستی برای این مهم نداشته باشیم در مقابل بیکاری افزایش پیدا خواهد کرد و این شعار هم بر زمین خواهد ماند.

دبیرکل اصناف و بازار گفت: مثلا روز گذشته درگیر تامین مواد اولیه برای یک واحد تولید بودیم، تولیدکننده می‌گفت برای تامین مواد اولیه به ۶۰ کارخانه سر زده است که حدود ۵۷ الی ۵۸ واحد بسته و یا نیمه تعطیل بوده‌اند،‌ کاملا مشخص است که این تولید گران تمام می‌شود و کسی هم رغبت به خرید نمی‌کند.

وی در انتها تاکید کرد: تولید نیازمند این است که ماشین آلات به روز وجود اشته،‌ ظریفت باید بالا رود، قطعا تولید داخلی صرفه نخواهد داشت باید شرایط به گونه‌ای باشد که برای تولید به صرفه باشد و مردم نیز رغبت به خرید داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز