خبرگزاری کار ایران

هشدار مرکل به نتانیاهو درباره لغو برجام/ حمایت اروپا از ایران درصورت لغو توافق هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۰۶۰

صدراعظم آلمان به نخست وزیر اسرائیل هشدار داد که عقب نشینی آمریکا از توافق هسته‌ای ایران به لغو توافق هسته‌ای منجر خواهد شد و در نتیجه این اقدام یک جنگ تمام عیار در خاورماینه سر خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از الرای الیوم، «باراک رافید» خبرنگار حوزه سیاسی کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل فاش کرد که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل هشدار داده است که عقب‌نشینی آمریکا از برجام که میان گروه کشورهای ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران به امضا و اجرا درآمده است، به لغو توافق هسته‌ای ایران منجر خواهد شد و در نتیجه این موضوع یک جنگ تمام عیار در خاورمیانه سر خواهد گرفت.

به گفته این خبرنگار، مرکل در نشست اخیر اقتصادی که در دافوس برگزار شد، در این رابطه به نتانیاهو هشدار داده است.

این گزارش که بر اساس منابع اسرائیلی و اروپایی تهیه شده، در ادامه می‌نویسد که نتانیاهو در این دیدار ادعاهایی را درباره توافق هسته‌ای ایران به مرکل ارائه کرده است اما صدراعظم آلمان در پاسخ به او گفته که جایگزین‌های توافق هسته‌ای چیست؟

وی در ادامه به نتانیاهو گفته است که لغو توافق هسته‌ای ایران به جنگی تمام عیار در خاورمیانه منجر خواهد شد و درها را به روی بازگشت گزینه نظامی باز می‌کند.

مرکل در ادامه به نتانیاهو گفته است که عقب‌نشینی آمریکا از توافق هسته‌ای ایران به شکاف بزرگی در میان کشورهای غربی منجر خواهد شد و در این صورت آلمان، فرانسه و انگلیس در جبهه روسیه، چین و ایران قرار گرفته و آمریکا و اسرائیل نیز در جبهه مقابل قرار می‌گیرند.

صدراعظم آلمان در ادامه این سوال را از نتانیاهو مطرح کرده است که آیا این همان چیزی است که می‌خواهی آقای نتانیاهو؟

مرکل در این دیدار تاکید کرد که در صورت لغو توافق هسته‌ای ایرانی‌ها، روس‌ها و پوتین پیروز حقیقی خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز