خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

مقوله گردشگری در وزارت امورخارجه اولویت دارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۲۷۱

معاون وزیر امور خارجه گفت: از نظر وزارت امور خارجه بحث گردشگری مقوله ای بسیار مهم است که در حوزه دیپلماسی فرهنگی نقش و جایگاه بسیار مهمی دارد

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی، در مراسم آغاز آیین جشن ملی نوروزگاه در آرامگاه فردوسی گفت: از نظر وزارت امور خارجه بحث گردشگری مقوله ای بسیار مهم است که در حوزه دیپلماسی فرهنگی نقش و جایگاه بسیار مهمی دارد.

وی معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه را متولی بحث گردشگری در این وزارتخانه دانست و افزود: ترغیب گردشگران، افزایش حضور گردشگران به ایران و افزایش معرفی حوزه تمدن ایرانی و فرهنگ ایران به خصوص در منطقه خراسان از جمله برنامه ها و اولویت های این بخش در سال جاری است.

عراقچی با اشاره به اهمیت و توسعه فعالیت ها در حوزه دیپلماسی عمومی، گفت: معتقدیم در این حوزه مولفه های اقتصادی نیز جایگاه و مطلوبیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه نوروز هم اینک در بیش از ۱۲ کشور جهان جشن گرفته می شود، افزود: به این ترتیب حوزه فرهنگی نوروز به ۱۲ کشور جهان توسعه یافته و این نشانی از موفقیت فرهنگ ایرانی است.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه در حوزه همسایگی ایران با همه کشورها تفاهم نامه داریم، افزود: توسعه ورود گردشگران به کشور از اهداف مورد پیگیری این وزارتخانه است.

عراقچی با ابراز خرسندی از ارتقای آرامگاه فردوسی به یک مرکز ممتاز فرهنگی، گفت: نام فردوسی با زبان پارسی همراه و ماندگار است و تاثیرات فراوان این همراهی در حوزه تمدنی ایران بسیار فراوان است و از این حیث پاسداشت فردوسی، برای ایرانیان اهمیت و ارزش فراوانی دارد.

جشن ملی نوروزگاه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، معاون وزیر امور خارجه، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و جمعی از مسئولان در محل آرامگاه فردوسی آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز