خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در هلند در مراسم روز بین‌المللی نوروز:

پیام نوروز ارتقای صلح و همبستگی در سطوح ملی و بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۲۸۲

مراسم روز بین المللی نوروز همزمان با روز آغاز سال جدید هجری شمسی (۲۱ مارس) در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند و همراهی سفارتخانه های قزاقستان، هند، افغانستان و دبیرخانه سازمان منع سلاح های شیمیایی برگزار شد و تعداد زیادی از سفرا، دیپلماتها و کارکنان سازمانهای بین المللی مقیم لاهه حضور داشتند، احمد اوزومجو دبیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی، علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران و سفرای هند و افغانستان دیدگاه های خود را در خصوص روز بین المللی نوروز بیان کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند در سخنان خود تاکید کرد: امروز ما به صدها میلیون نفر از مردم در سراسر جهان می پیوندیم که نوروز را به عنوان سرآغازی دوباره جشن می گیرند.

سفیر کشورمان افزود: نوروز بخشی از میراث فرهنگی ماست که به ۳۰۰۰ سال قبل باز می گردد. بر همین اساس در سال ۲۰۰۹ نوروز در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو قرار گرفت و این آئین باستانی رسما مورد شناسایی بین المللی قرار گرفت. همچنین در سال ۲۰۱۰ به ابتکار چندین کشور که نوروز را به عنوان یک جشن آبا و اجدادی، روز اول بهار و زنده شدن مجدد طبیعت جشن می گرفتند، سازمان ملل متحد روز ۲۱ مارس را به عنوان روز بین المللی نوروز تعیین کرد.

جهانگیری تاکید کرد: پیام نوروز ارتقای صلح و همبستگی بین نسل های مختلف در سطوح ملی و بین المللی است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: نوروز یک سنت تاریخی است که امروز مرزها را در نوردیده است. نوروز یادآور آن است که تفاوت های تصنعی و مرزهای ملی به اندازه مشترکات بشری ارزش ندارد. نوروز یک سمبل کامل از وحدت در عین کثرت می باشد.

وی  درپایان سخنان خود تصریح کرد: نوروز می تواند الهام بخش تلاشی دوباره برای ایجاد جهانی که در آن عدالت و صلح پایدار مستقر گردد، باشد.

در این مراسم همچنین هنرمندان ایرانی، هندی و افغانی قطعاتی از موسیقی سنتی اجرا کردند.

در حاشیه مراسم نیز  نمایشگاه فرش نفیس و سنگهای قیمتی کشورمان و تابلوهایی از  کشورهای شرکت کننده برپا شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز