خبرگزاری کار ایران

صفار هرندی:

دولتمردان مانع سر راه مردم نشوند/ نیاز به کالاهای غیرضروری را در خود سرکوب کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۳۸۲

عضو تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: کسانیه فکر می‌کردند با نزدیک شدن به آمریکا خود را بیمه می‌کنند اما امروز ورشکسته‌های عالم هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا صفار هرندی در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال گفت: با عنوانی که بر پیشانی امسال نقش بسته ما باید کاری مضاعف انجام دهیم.

وی ادامه داد: سال ۹۷ چهلمین سال تحقق آرزوی بزرگ ما است،‌ آن آروز این بود که یک دولت استقرار یابد‌، دین خدا مستقر شود، دولت کریمه‌ای شکل بگیرد، این آروزی اهل والا با وقوع انقلاب اسلامی که  جلوه‌ای از دولت کریمه حضرت محبوب است، تحقق پیدا کرد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امسال کام‌مان به صورت مضاعف شیرین شده است نخست اینکه سال نو آغاز شد و نکته بعدی اینکه سال چهلم انقلاب است، عدد چهل برای ما بسیار عزیز است.

وی یادآور شد: وقتی کسی به ۴۰ سالگی می‌رسد یعنی به یک بلوغ و فهمی می‌رسد، که این ارزشمند است، چهل سالگی سن رسیدن به پختگی است دوره‌ای است که ما بین میانسالی و پیرسالی محسوب می‌شود. روایت است مستحب است مومنان در ۴۰ سالگی عصا به دست بگیرند،‌ این به آن معنی است که محافظه‌کار شود.

صفار هرندی ادامه داد: این آیا در مورد انقلاب ما صادق است؟ یعنی انقلاب ما هم باید محافظه‌کار شود؟ شاید عده‌ای از بعضی از کارها ناراضی باشند، بله ما یک نظامی را می‌توانیم ترسیم کنیم که در سطوح میانی شاید شلخته باشد، اما درباره آن چه متاثر از سیاست‌های مرکزی شاهد هستیم نشاندهنده آن است که نشاطی جوانانه داریم.

وی با اشاره به انقلاب صنعتی فرانسه گفت: حدود ۱۰۰ سال طول کشید تا جمهوریت در فرانسه استقرار یابد،‌ در این ۴۰ سالی که از عمر انقلاب گذشته حتی شائبه این رفتارها هم شکل نگرفت.

وی ادامه داد: ۴ دهه از انقلاب گذشته است، انقلاب دارای تجربیات بسیار شده است،‌ اما همچنان جوانانه عمل می‌کند و با نشاط است. امام (ره) بسیار با نشاط انقلاب را اداره می‌کرد که به چشم رقبا می‌آمد.

صفار هرندی با اشاره به دولت موقت اظهار داشت: بازرگان پیرمردی بود که زمانی که مسئولیت بر عهده گرفت، اعتراف می‌کند امام با این که حدود ۵ الی ۶ سال از او بزرگتر بود مانند جوانان رفتار می‌کرد،‌ بازرگان می‌گفت من نمی‌توانم مانند امام باشم و پا به پای او بیایم.

وی با بیان این که رهبری انقلاب هم مانند امام است، گفت: این انقلاب در ۴۰ سالگی نه تنها عصا دست نگرفت بلکه عصا زیر بغل دیگران گذاشت. شیاطینی همچون داعش و سایر تروریست‌ها قصد داشتند زمینه سقوط دولت‌های در دولت‌هایی که بر آمده از خواست آرا و مردم منطقه بودند مثل سوریه و عراق را فراهم کنند که آنها تمسک جستن از تجربیات ما از سقط نجات پیدا کردند.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: دولت‌های منطقه به ما گفتند تجربیاتی که در برابر مقاومت در برابر بیگانگان را دارید در اختیار ما قرار دهید اسم این شد کمک‌های مستشاری که سردار حاج قاسم سلیمانی با یاران اندک خود کارهای بزرگی انجام دادند.

وی ادامه داد: قرار بود ۴۰ کشور جدید در منطقه شکل بگیرد،‌ یعنی سوریه پاره پاره شود،‌ هر تکه فلسطین را به دندان یکی بندازند،‌ لبنان را تکه تکه کنند، در همین کشور ما می‌خواستند تحرکات جدیدی راه بیاندازند که نشد.

این عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ناسپاس‌هایی که این کارها را نادیده می‌گیرند و می‌گویند باید با کدخدای دنیا ارتباط برقرار کنیم امروز باید به خوبی متوجه باشند، گفت: صدام هم روزی این حرف‌ها را میزد امروز کجاست؟ امروز بن علی کجاست؟ آن‌ها فکر می‌کردند با نزدیک شدن به آمریکا خود را بیمه می‌کنند اما امروز ورشکسته‌های عالم هستند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره شعار امسال گفت: در قصه برجام ما یک اندک تمایلی نشان دادیم که قصد داریم مسائل خود را با دنیا حل کنیم ، اما چه شد؟

وی ادامه داد: از روزی که وارد این دور شدیم فشارها بر ما بیشتر شد،‌ پس این راه حل نیست، یعنی این که به اقتصاد درون‌زا روی بیاوریم این هم بدان معنا نیست دور کشور حصار بکشیم.

صفار هرندی گفت: معنای اقتصاد مقاومتی این نیست که بسترها را ببندیم و به انزوا  بنشینیم،‌ در همین اقتصاد مقاومتی ما وادرات خواهیم داشت و سایر مسائل را داریم. وقتی نیازمندی‌های ما زیاد می‌شود قطعا وابستگی‌های ما هم زیاد می‌شود.

این عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: روزگاری درآمد نفتی ما ۱۵۰۰ دلار بود و امروز به ۱۶ هزار و ۷۰۰ دلار رسیده،‌ امروز ثروت ما بیشتر شده است. شاید عده‌ای بگویند که بله ثروت زیاد شده اما در جیب عده‌ای خاص رفته است! بله به گفته پیشوا و آقای ما که بسیار از این اتفاق ناراحت هستند این اتفاق افتاده است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: بله ثروت ما ده برابر شده است اما چرا شرایط اقتصادی ما رو به بهبود نیست؟ باید نیاز به برخی از کالاهای غیرضروری را در خود سرکوب کنیم،‌ بی‌نیازی موجب سرافرازی و عزت می‌شود.

این عضو تشخیص مصلحت نظام افزود: روزی گفتند آب خوردن ما زیرنظر عده‌ای است. اما امروز این گونه نیست.  به جای تحقیر جوانان در برابر دولت‌های اجنبی و بیگانه آن‌ها را تحویل بگیریم آن وقت ببینید که چه می‌شود،‌ حضرت آقا در بیانات خود در مشهد مقدس از جوانان بسیار سخن گفتند که دلیلش آن است که ایشان به جوانان بسیار اعتماد و اطمینان دارند.

صفار هرندی تاکید کرد: کارها را به جوانان بسپاریم که می‌توانند جهادی عمل کنند. دولت مردان به جای این که برای مردم کاری انجام دهند مانع سر راه مردم نشوند،‌ بسیار دیده‌ام که مردم می‌گویند ما آمدیم کاری انجام دهیم اما دولت آن را وارد کرد و وضعیت ما را بهم ریخت.

این عضو تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است حتی اگر به تظاهر هم شده وقتی وارد مغازه شدیم از فروشنده بپرسیم کالای ایرانی دارید؟ اگر نداشت آن محل را ترک کنیم بگذاریم فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز