خبرگزاری کار ایران

قاسمی:

عربستان سعودی اصلی‌ترین منبع تروریسم و افراط گرایی در منطقه و جهان است

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۴۴۹

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: امروز در جهان بر همگان حتی حاکمان آمریکایی آنان پنهان نیست کدام کشور و کدام اندیشه - اگر نگوئیم تنها - اصلی ترین منبع و رواج دهنده تروریسم، ناامنی، افراط گرایی و بی ثباتی در منطقه و جهان است.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات وزیر امور خارجه عربستان سعودی در موسسه آمریکایی بروکینگز را چون همیشه مزوّانه و عاری از حقیقت و تهی از واقعیت خواند و افزود: این نخستین بار نیست که مقامات سعودی وقتی به سرزمین حاکمان زورمدار فروشنده امنیت خود قدم می نهند، گستاخی را از حد گذرانده و به گفتن لاطائلات می پردازند.

قاسمی خاطر نشان کرد: امروز در جهان  بر همگان حتی حاکمان آمریکایی آنان  پنهان نیست کدام کشور و کدام اندیشه - اگر نگوئیم تنها - اصلی ترین منبع و رواج دهنده تروریسم، ناامنی، افراط گرایی و بی ثباتی در منطقه و جهان است.

قاسمی تاکید کرد: آقای الجبیر در حالی سخن  از راه حل سیاسی برای بحران های منطقه بویژه در یمن می راند که بیش از سه سال است همه ابتکارات سیاسی را به بن بست کشانده و جز با زبان بمب و آتش و خشونت با مردم مظلوم و قحطی زده یمن سخن نمی گوید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان افزود:  ایران سرفراز  کشوری است با مرزهای طبیعی و تاریخ و تمدنی طولانی و کهن، که بی شک مرزهای فرهنگی آن فراتر از مرز های جغرافیایی آن است و این نفوذ ذاتی، تاریخی و ماندگار است و  جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت کمک به برقراری صلح و آرامش و تثبیت امنیت و ثبات و همچنین مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و خشونت   تلاشی مداوم و مستمر داشته است؛  مقابله با همان تروریسم و افراطی گری  و خشونت سبعانه ای که برخی با  تکیه بر دلارهای نفتی و حمایت های آمریکا بر ملت های منطقه تحمیل کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز