خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

ائتلاف به رهبری امریکا در سوریه گزینشی عمل می‌کند/ نسخه‌های امنیتی منطقه باید در داخل منطقه پیچیده شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۳۱۹

وزیر دفاع تاکید کرد: ائتلاف به رهبری امریکا در سوریه گزینشی عمل و تروریسم را بر مبنای منافع خود مدیریت کرد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی در بدو ورود به مسکو گفت: معتقدیم نسخه‌های امنیتی منطقه باید درون منطقه پیچیده شود و نسخه‌هایی که بیرون منطقه پیچیده می‌شود به علت عدم شناخت بحران‌ها و عدم تطبیق منافع بازیگران خارجی با منافع ملت‌های منطقه غیرواقع بینانه، غیرقابل تحقق و غیرقابل پذیرش است.

وی اضافه کرد: نمونه آن را در سوریه به صورت روشن شاهد بودیم. دو ائتلاف در مواجهه با تروریست‌ها در سوریه عمل کردند. یکی ائتلاف مربوط به محور مقاومت و با پشتیبانی بی‌دریغ روسیه که مبارزه واقعی را با تروریست‌ها داشت و منجر به شکست داعش شد و یک طرف هم ائتلاف به رهبری آمریکا که بسیار گزینشی عمل و تروریست‌ها را مدیریت کرد. هر جا مطابق منافع‌شان بود از آنها پشتیبانی کردند و هرجا با منافع‌شان در تضاد بود با آن به مقابله پرداختند.

وزیر دفاع با اشاره به سفرش به روسیه نیز اظهار داشت: در این سفر در دیدار با مقامات روسیه همکاری‌های دوجانبه نظامی و همینطور همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که شرایط خوبی را داریم را بررسی و پیگیری می‌کنیم.

حاتمی ادامه داد: امروز توانسته‌ایم به بی‌اعتمادی گذشته غلبه کنیم و روابط دوجانبه از شرایط خوبی برخوردار است که امیدواریم دیدارهای اخیر شتاب آن را بالا ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز