خبرگزاری کار ایران

احمد خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه:

بگیر و ببندهای داخلی عربستان نشان تزلزل این رژیم است/ رژیم سعودی باید به محاکمه کشیده شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۲۰۷

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این رژیم کهنه و پوسیده عربستان سعودی متلاشی خواهد شد و با متلاشی شدن آن به فضل خدا رژیم صهیونیستی هم خواهد پاشید گفت: تمام امید رژیم صهیونیستی به رژیم جلاد عربستان است. نشانه های زوال هم آشکار شده؛ بگیر و ببند های داخلی نشان تزلزل این رژیم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌‌‌الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه‌‌‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: خونخواری در ذات صهیونیست‌های جنایت کار است. گویا تا خونخواری نکنند نشئه نمی‌شوند؛ جواب این رژیم جز زور نیست.

زبان زور و مقاومت زبان دیگری جواب صهیونیست‌ها را نمی‌دهد

وی با اشاره به پیام به پخش بیانات رهبری پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: این پیام موید همین است. باید از مقاومت و مبارزان فلسطین حمایت کرد و گفت بگذرد این روزگار تلخ‌‌تر از زهر، بار دیگر روزگار چون شکر آید. این واقعیت است که جز زبان زور و مقاومت زبان دیگری جواب صهیونیست‌ها را نمی‌دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در طول هفتاد سال اشغال فلسطین نشست‌‌‌های فراوانی صورت گرفته تصریح کرد: نه تنها از آوارگی این آوردگان نکاسته بلکه به آن افزوده و سبب شده این رژیم جری‌‌‌‌‌‌‌تر شود. بنابراین در این مقطع سخن از مذاکره با این رژیم فریبکار، جلاد و غاصب خطای استراتژیک که نه، یک خیانت بزرگ است و جهان اسلام باید به این جنایات واکنش نشان دهد.

کشورهای عربی چرا ساکتند؟

خاتمی ادامه داد: این جهان که مسلمان هستند و غیرت مسلمانی دارند، اقتضای واکنش دارد. غیرت عربی می‌‌طلبد. اینها عرب که هستند. چرا کشورهای عربی ساکتند؟ این سکوت مصداق همان است که می‌گفتیم «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن».

وی با بیان اینکه آنچه در این بین مورد تعجب است برخی مفتی‌‌‌های دین فروش در عربستان هستند که فتوا دادند تظاهرات فلسطینی‌‌‌ها در غزه بدعت و حرام است، خاطرنشان کرد: سخنگوی رژیم صهیونیستی نیز به استقبال این کلام نامربوط رفته. است قرآن می‌گوید رفتار شما ضد اسلامی است؛ چرا از مظلومین حمایت نمی‌کنید؟ سنت پیامبر اکرم (ص) این است که قبل از بعثت در پیمان جوانمردان شرکت کرد. بعد از اسلام فرمودند در پیمانی شرکت کردم که اگر بعد از بعثت هم مرا دعوت کنند شرکت می‌کنم. فتوای شما ضد قرآن و ضد سنت نبوی است.

اگر بی‌میل نیستید تل‌‌آویو و حیفا با خاک یکسان شود بار دیگر شانس خود را بیازمایید

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ادعاهای یکی از مقام‌های رژیم صهیونیستی ابراز داشت: این مقام گفته تا پایان سال میلادی به حزب‌الله حمله می‌کنیم که غیور مردان حزب‌‌‌الله هم جواب کوبنده و توفنده دادند؛ لکن باید بگویم شما یکی، دو بار شانس خود را آزمودید. حزب‌‌‌الله با موشک ۷۰ کیلومتری تل‌‌‌آویو و حیفا را به شهر اشباح تبدیل کرد؛ حزب‌الله امروز خیلی قوی‌تر است. اگر بی‌میل نیستید تل‌‌آویو و حیفا با خاک یکسان شود بار دیگر شانس خود را بیازمایید.

خاتمی با بیان اینکه مقام رهبری فرمود ۲۵ سال دیگر خبری از رژیم صهیونیستی نیست، عنوان کرد: شاید تقدیر خدا این باشد اینها دیوانگی کنند و قبل از ۲۵ سال این رژیم صهیونیستی متلاشی شود.

رژیم سعودی باید به محاکمه کشیده شود

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اظهارات روزهای اخیر محمد بن سلمان بیان کرد: این روزها اراجیف زیادی از این جوانک نپخته سعودی به گوش می‌رسد. اولا لکه ننگ به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی و اعلانش کمی جدید است. رژیم عربستان چند دهه است همکاری با رژیم صهیونیستی دارد؛ سه بار با تشویق و پول سعودی‌‌‌ها به غزه حمله کردند با تشویق و پول سعودی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به لبنان حمله کردند. آنچه در این دو دهه مخفیانه انجام می‌دادند امروز علنی کردند. رژیم عربستان رژیمی مجرم است و باید در دادگاه صالح اسلامی به محاکمه کشیده شود.

خاتمی عربستان را رژیمی خواند که «خائن الحرمین شریفین» است و یادآور شد: رژیم عربستان پایه‌‌‌‌‌‌‌گذار تمام گروه‌‌‌‌‌‌‌‌های تروریستی تکفیری است. در تمام عالم باور نکنید ترور و عملیات انتحاری انجام بگیرد، مگر اینکه یک پایش پول‌های این قارون منطقه است. دست اینها به خون بسیاری از مردم منطقه آلوده است. جنایت یمن لکه ننگ ابدی اینهاست. چهار سال است در یمن می‌کشند و ویران می‌کند. ده هزار نفر را تا الان کشتند. اخیرا هم حمله‌‌ای کردند به آوارگان بی‌‌‌پناه. زن و بچه‌های بی‌‌‌پناه را کشتند و در این جنایت این به اصطلاح ولیعهد در خط مقدم است و باید تقاص آن را بکشد. 

عربستان ۱۰۰ میلیون دلار برای دخالت در انتخابات عراق گذاشتند

وی با بیان اینکه رژیم صیهونیستی در تمام جنایات رژیم صهیونیستی و تمام کشتارهایشان شریک است، عنوان کرد: بند بعدی کیفرخواست فضولی آنها در کشورهای دیگر است. ۱۰۰ میلیون دلار برای دخالت در انتخابات عراق گذاشتند، نشست مخفیانه سعودی - سوری در سطح عالی داشتند. به مقامات سوری گفتند شما دست از حملات حزب‌‌‌‌الله و ایران بردارید؛ ما دست از حمایت تکفیری‌‌‌ها برمی‌داریم . رهبر حزب‌‌‌الله گفت با ابزارهای کثیف خود در انتخابات لبنان دخالت کرده‌‌‌اند؛ اگر این فضولی نیست پس فضولی چیست؟

وی اضافه کرد: این فضولی‌‌‌ها جرم است. با این پرونده سیاه سیاسی ان‌شالله این رژیم کهنه و پوسیده متلاشی خواهد شد و با متلاشی شدن آن به فضل خدا رژیم صهیونیستی هم خواهد پاشید. تمام امید رژیم صهیونیستی به رژیم جلاد عربستان است. نشانه‌‌‌های زوال هم آشکار شده؛ بگیر و ببندهای داخلی نشان تزلزل این رژیم است.

ایران جایی است که آمریکا را مستاصل کرده است

خاتمی با بیان اینکه خنده‌‌دار است این رژیمی که متزلزل است حرف‌‌‌های گنده‌‌‌تر از دهانش می‌زند و ایران اسلامی را تهدید می‌کند، گفت: ایران جایی است که ارباب شما آمریکا را مستاصل کرده و نشان داده ارباب شما هیچ غلطی نمی‌تواند بکند چه برسد به شما.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر شعر حافظ یک مصداق بارز داشته باشد آن رژیم عربستان است، اظهار داشت: حافظ گفته «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست، عرض خود میبری و زحمت ما میداری».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز