خبرگزاری کار ایران

کاشفی در گفت‌وگو با ایلنا:

وحدت ملی تنها راه مقابله با تهدید‌های داخلی و خارجی است/ اختلاف‌افکنی هزینه‌های کشور را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۹۲۳

عضو خانه احزاب با بیان اینکه ما امروز باید بحث گفت‌و‌گوی ملی را قبول کنیم، تاکید کرد: بدون توجه به مردم انسجام ملی شکل نخواهد گرفت و اثربخشی و کارایی کشور و دولت لطمه خواهد خورد.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره بررسی چالش‌های پیش روی کشور در سال ۹۷ به مسائل بین المللی اشاره کرد و گفت:‌ آنچه در سطح بین المللی در حال اتفاق افتادن است. تشدید تنش‌هاست که با اقدامات عربستان، اسرائیل و حمایت آمریکا ادامه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نوع نگرش و برخورد ترامپ در نحوه اداره کشورش و نوع تعامل با دیگر کشورها منجر شده که در نوع اقدامات او و تصمیمات آمریکا که ادعا می‌کرده برخوردهایی به دور از خشونت باشد به تقابل عینیت بخشیده است.

عضو خانه احزاب تاکید کرد: در موضوع برجام و مسائل ایران، کشورهای اروپایی برخوردهای ترامپ را نپذیرفتند که این موضوع قابل توجه است و ترامپ، اسرائیل و ولیعهد عربستان می‌تواند تهدیدی برای ایران و جهان باشد. ولیعهد عربستان و اسرائیل از گذشته با هم متحد بودند و الان به صورت علنی آشکار شده است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران عنوان کرد: با برخوردهای آنان منطقه ناآرام می‌شود و به کل وضعیت جهان اثر می‌گذارد. ترامپ با نوع انتخاب خود در  میان همکارانش  این پیام را می‌رساند و می خواهد نگرش یکطرفه خود را جامه عمل بپوشاند همه مردم دنیا که مساله امنیت و رفاه انسان‌ها برایشان مهم است باید با رفتارهای او برخورد کنند و این نگرانی برای ایران هم وجود دارد.

وی انسجام و وحدت ملی را تنها راه حلی برای تبدیل این تهدیدها به فرصتی برای کشور ارزیابی کرد و گفت: ما باید در داخل کشور وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم و همه مسئولانی که دل در گرو پیشرفت و توسعه کشور دارند باید به دور از تفرقه با هم تعامل کنند و این به معنای انتقاد نکردن نیست و زمانی که ما به این وحدت برسیم این تهدید متوجه آنها شده و برای ما تبدیل به فرصت خواهد شد. از جمله نهادهایی که باید در مسائل کلان کشور با یکدیگر در تعامل سازنده باشند سه قوه مجریه، مققنه و قضائیه هستند. 

کاشفی در ادامه افزود: طبق قانون تمامی سیاست‌های بین‌المللی به دولت و وزارت خارجه محول شده و کسانی که نقطه نظراتی برای تقویت جایگاه ایران در نظام بین الملل دارند نقطه نظرات خود را باید به این وزارتخانه درمیان بگذارند.

عضو خانه احزاب با بیان اینکه ما در داخل مشکلاتی داریم و عده‌ای در بیرون در جهت زمینه‌سازی برای ایجاد مشکلات در کشور قدم برمی‌دارند، عنوان کرد: ما باید زمینه‌های مناسب را در کشور ایجاد کنیم و حق اظهارنظر را به مردم در همه زمینه‌ها بدهیم و حق اعتراض مردم را به رسمیت بشناسیم و در این راستا از مردم، نمایندگان آنها و احزاب کمک بگیریم.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به جمعیت ۵۰ درصدی بانوان و نقش سازنده آنها در کشور اشاره کرد و گفت: ما باید از همه اقلیت‌ها و قومیت‌ها در همه زمینه‌های اجرایی و مدیریتی بهره ببریم و به حاکمیت قانون در کشور توجه کنیم که قانون میثاق همه ماست.

دبیرکل اسبق خانه احزاب تصریح کرد: همه قوا و نهادها در کشور ما باید به صورت اتاقی شیشه‌ای باشند که مردم بتوانند اعمال آنها را ببینند. در دولت‌های نهم و دهم برخوردهای نامناسبی با احزاب صورت گرفت اما امروز احزاب باید بتوانند برنامه بدهند و اگر ما موضوع نظرات جمعی را قبول داریم هر دولت عاقلی باید آن را بپذیرد و نسبت به آن پاسخگو باشد.

کاشفی تاکید کرد: مردم باید احساس کنند که دولت برگزیده آنهاست و اگر مردم نباشند دولت معنایی ندارد و بدون توجه به مردم انسجام شکل نخواهد گرفت و اثربخشی و کارایی کشور و دولت لطمه خواهد خورد.  در صورت حفظ انسجام ملی، ما می‌توانیم با منطقه و دنیا وارد گفت‌وگو شویم.

وی با اشاره به اعتراضات دی ماه سال ۹۶ بیان داشت: حق اعتراض و تجمع و راهپیمایی در اصل ۲۷ قانون اساسی پیش بینی شده اما در دولت نهم و دهم این فضا بسیار امنیتی بود و این باعث محدودیت می‌شد که مشکلاتی را در زمینه‌های متعدد پدید می‌آورد.

کاشفی در بیان ارزیابی خود از پیش‌بینی وضعیت اصلاح‌طلبان در سال جدید گفت:‌ جریان اصلاحات همیشه بحث قانون، اخلاقمداری، خردورزی، جمع‌نگری و منافع ملی را مورد توجه قرار داده که انتخابات سال ۹۲ که با حضور محمدرضا عارف همراه بود و در پایان روحانی پیروز انتخابات شد خود نمونه عینی از این ویژگی‌ها بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: آنچه هزینه ما را افزون می‌کند، اختلاف‌افکنی است و در گذشته به گونه‌ای بود که جناح‌ها در مقابل یکدیگر قرار می‌گرفتند و هم‌اکنون وضعیت بهتر شده اما امروز ما باید بحث گفت‌وگوی ملی و آشتی ملی را قبول کنیم و از برخوردهای عوام‌فریبانه به دور باشیم و حول قانون اساسی به فعالیت بپردازیم و انتخابات را اصل بدانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز