خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان زندان‌ها:

جامعه پزشکی شاغل در زندان‌ها نسبت به سلامت زندانیان حساسیت بیشتری داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۲۲۹

رییس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: بهداشت و درمان و ارائه خدمات درمانی به زندانیان یکی از فعالیت‌‌‌‌های مهم در زندان‌هاست و باید جامعه پزشکی شاغل در زندان‌ها نسبت به وضعیت سلامت زندانیان و مداوای آنان حساسیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایلنا، اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندان‌ها در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان زندان ها گفت: همه ما باید از این تحول در طبیعت و بیداری و زنده شدن دوباره طبیعت و درختان درس زندگی بگیریم. چرا که وقتی که درختان اینچنین به زندگی باز می‌گردند، انسان‌ها به طریق اولی باید بیداری واقعی را تجربه کنند.

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به روایات و احادیث مختلف و آرای صدرالمتالهین اظهار داشت: بزرگان گفته‌اند دو نوع بیداری داریم، ظاهری و واقعی. ما سه بار در طول عمرمان بیدار می‌‌‌‌‌شویم. یک بیداری همزمان با تولد اولیه انسان است که از یک دنیای ظلمانی وارد یک دنیای نورانی می شویم. این بیداری یک بیداری اجباری است.

جهانگیر افزود: بیداری اجباری دوم، بیداری پس از مرگ است که برای همگان رخ خواهد داد هر چند برای کسانی که اعمال شایسته ندارند این بیداری خوش‌‌‌آیند نیست.

وی افرود: بیداری سوم بیداری اختیاری است که برای اغلب ما از سن تکلیف آغاز می‌‌‌شود و برای بزرگان دین و انبیاء الهی همزمان با بیداری تولد آغاز می شود.

مشاور رییس دستگاه قضا اضافه کرد: از آغاز این بیداری اعمال ما هدفمند می‌‌‌‌شوند و همه ما باید با نگاه به زندگی تغییراتی را که در زندگی‌‌‌مان رخ می‌دهد را رصد کنیم. اگر زندگی ما رو به رشد و تعالی بود یعنی در بیداری بسر می‌‌‌‌‌بریم، ولی اگر امروزمان با دیروز فرقی نداشت، یعنی همچنان در خواب هستیم.

جهانگیر با بیان ضرورت توجه به اعمال و رفتارها بیان کرد: ما باید به طور دائم احوال درونی خودمان را مورد بازبینی قرار دهیم و نسبت به ارزش ها و دین‌مان حساس باشیم. برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌‌‌‌ها بر مبنای نظم و انضباط یکی از ضرورت‌های جامعه ماست که باید همه ما در تمام شئون زندگی به آن اهتمام ورزیم.

وی ادامه داد: برنامه‌‌‌ریزی یکی از پیش‌‌‌‌شرط‌‌‌های تحقق بیان به حق مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در نامگذاری امسال تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی است. برنامه‌‌ریزی، تلاش و کوشش جدی و دوری از تنبلی و سستی باعث رشد و توسعه کسب و کار ایرانی و شکوفایی بازارهای داخلی و به طبع آن توسعه اشتغال و از بین رفتن بیکاری به عنوان یکی از ریشه‌‌‌‌‌های جرم در جامعه خواهد بود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه با اشاره به عملکرد سازمان زندان‌ها در سال گذشته یادآور شد: اعتقاد بنده این است که خدمت کردن به زندانیان باعث رشد معنوی و انسانی می‌شود و باید تلاش کنیم بیش از پیش شرایط لازم را در محیط زندان‌ها برای اصلاح و تربیت زندانیان فراهم کنیم.

جهانگیر ادامه داد: هر قدم که برای بازگردان زندانی برای بازگشت به زندگی شرافتمندانه برداریم اثر نیکوی آن را در همین زندگی خواهیم دید.

وی افزود: در سال گذشته برای تامین بودجه مصوب سازمان زندان‌‌‌‌ها تلاش‌‌‌های بسیاری صورت گرفت تا بخش قابل قبول بودجه تخصیص یابد. هرچند سقف بودجه این سازمان پایین است ولی این مشکل مانع خدمات سازمان زندان‌‌‌ها نگردیده است.

رئیس سازمان زندان‌ها اضافه کرد: در بخش نیروی انسانی با کمبود نیرو مواجه هستیم به طوری که پنجاه درصد پست‌‌‌های سازمانی ما خالی است و این بدان معناست که هر کارمند سازمان زندان‌‌‌ها به اندازه دو نفر فعالیت می‌‌کند.

جهانگیر افزود: بهداشت و درمان و ارائه خدمات درمانی به زندانیان یکی از فعالیت‌‌‌‌های مهم در زندان‌هاست و باید جامعه پزشکی شاغل در زندان‌ها نسبت به وضعیت سلامت زندانیان و مداوای آنان حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش در زندان‌ها عنوان کرد: باید برنامه‌‌‌‌های آموزشی و کارایی مربیان و خروجی کار آنها مورد نظارت و ارزیابی بیشتری قرار گیرد و نسبت به فعالیت‌هایمان تعصب داشته باشیم.

این مقام ارشد قضایی افزود: متاسفانه امروز در منطقه خاورمیانه کشورهای مختلف دچار ناامنی و جنگ داخلی هستند اما به برکت خون شهدا و انفاس قدسی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر عزیزمان امروز شاهد امنیت و آرامش در کشورمان هستیم و این یک نعمت بزرگ است که امیدوارم همه ما قدر این نعمت‌‌‌‌ها را بدانیم. امیدوارم در سال جاری همه ما در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت به مردم موفق باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز