خبرگزاری کار ایران

ادعای دیلی بیست:

اسرائیل‌برای اولین بار درباره حمله به سوریه، هشداری به مسکو نداده بود

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۷۴۶

دیلی بیست در گزارشی با بیان این ادعا که سرزنش سرگئی لاوروف خطاب به اسرائیلی‌ها غیرمعمول بود، نوشت: این پیام نشان داد این بار هشداری به روس‌ها داده نشده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی بیست روز دوشنبه جنگنده‌های اسرائیلی از جنوب لبنان گذشتتند و موشک‌هایی را به سمت پایگاه هوایی استراتژیک تی-۴ سوریه در استان حمص روانه کردند. این موشک‌ها بخشی از پایگاه را که چند نیروی ایرانی هم در آن حضور داشتند، هدف گرفت. 

بر اساس این گزارش، سرگئی لاورف در سرزنشی تند و غیرمعمول به اسرائیلی‌ها که معمولا اقداماتشان با سکوت مسکو همراه بود، این تحولات را «بسیار خطرناک» توصیف کرد.

 این گزارش مدعی شد: « احتمالا برای اولین بار اسرائیل‌ها ترجیح داده بودند به وزارت دفاع روسیه نسبت به برنامه حمله‌شان هشدار اولیه ندهند و با این کار پیام قدرتمندی درباره افزیش نگرانی‌هایشان بابت حضور ایران در سوریه و شکست روسیه از محدود کردن این نفوذ بدهند. نیروهای روسیه در تی-۴ مستقر هستند و هواپیماهای آن‌ها معمولا از این پایگاه عملیات‌ها را کلید می‌زنند و یک حمله از پیش اطلاع داده نشده از سوی اسرائیلی‌ها چیزی بیش از یک حرکت برجسته و تحولی تشدیدکننده بوده است. »

دیلی بیست در این گزارش با بیان اینکه «دو ماه پیش جهان شاهد اقدام متقابل ایران و اسرائیل علیه یکدیگر در آسمان سوریه بود»، در ادعایی بدون مستند نوشت: « در عرض چند ساعت یک پهپاد پیشرفته ایرانی و یک جت جنگنده اف-۱۶ سقوط کردند و ۱۲ بخش از تاسیسات سوری تخریب شدند. تنها تماس تلفنی ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه به بنیامین نتانیاهو اطمینان ایجاد کرد که موج بیشتر حملات اسرائیلی‌ها قرار نیست اتفاق بیافتد.»

دیلی بیست در این گزارش حادثه سقوط پهپاد و حمله به جنگنده رژیم صهیونیستی را نشان‌دهنده درگیری بالای رژیم صهیونیستی و ایران در سوریه خواند و نوشت: « این حادثه آخرین آزمایش بازدارندگی متقابل دو طرف نخواهد بود. ایران نفوذ خود را در سوریه حفظ خواهد کرد.»

این رسانه مدعی شد: « با اینکه چالش‌های به وجود آمده در اثر بحران سوریه بسیار زیاد است اما تهدید نفوذ ایران جدی است. با توجه به نتایج استراتژیک بالقوه، آمریکا منافع حیاتی در مقابله با ایران و حمایت از متحد کلیدی‌ خود یعنی اسرائیل دارد. برای این منظور دولت ترامپ باید از رابطه چندین ساله خود با عناصر ارتش آزاد سوریه در جبهه جنوبی سوریه بهره‌برداری کرده و آن‌ها را به نیروهای دفاعی محلی‌ تبدیل کند. این نیرو‌ها که توسط اردنی‌ها و نیروهای عملیاتی ویژه آمریکا تعلیم دیده و مجهز شده‌اند می‌توانند به سنگر بازدراندگی علیه ایران در مقابل اسرائیل تبدیل شوند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز